Spaţiul personal.


Cine a făcut măcar puţină negociere în liceu măcar, elementele de bază, ştie că spaţiul personal al fiecărei persoane este undeva între 50 şi 150 de cm, dar acum ne referim la spaţiul personal de zi cu zi, care este încălcat de către alte persoane fie că vrem, fie că nu vrem. Poate şi noi încălcăm spaţiul personal al altcuiva fără să ne dăm seama de acest lucru, dar eu încerc să evit acest lucru.

Evident, când eşti într-un autobuz, troleu, metrou, tren plin ochi de oameni s-a dus dracu` spaţiul tău personal şi a celor din jurul tău, plus că vor fi n şi n de mirosuri de toate felurile. Atunci nu ai de ales, strângi în dinţi şi mergi mai departe, sau mai este o variantă să dai din coate pentru a mai destinde atmosfera.

Dar eu acum vreau să mă refer strict la mersul cu trenul, am ajuns să circul destul de des cu acest mijloc de transport făcând naveta de la muncă spre casă şi ce mă enervează cel mai mult, nu este aglomeraţia din tren, pentru că asta o înţeleg, nu sunt singurul om care pleacă la muncă cu trenul, sau care se întoarce acasă, nu sunt atât de cretin, mă enervează faptul că atunci când ajung la destinaţie şi mă pregătesc să cobor este un card de oameni care aşteaptă în faţa uşii să urce şi ei pentru a se îndrepta către o destinaţie anume.

Şi cum stau omuleţii aşa în faţa uşii vagonului aşteptând să urce nici nu ai loc să cobori, trebuie să te eschivezi, să te strecori printre ei pentru a putea coborî şi pentru a-ţi vedea de treabă, zici că şi-au cumpărat bilet în primul rând la urcarea în tren, le este frică că le ocupa cineva locul? Asta nu înţeleg. Am zis că o să cobor într-o zi din tren cu piciorul înainte pentru a-mi face loc şi pentru a înţelege oamenii că înainte de a urca în tren trebuie să ofere spaţiul necesar celorlalţi călători pentru a putea coborî.

Îmi pare rău de oamenii pe care îi văd de pe margine că se îmbulzesc la uşa vagonului ca nişte şacali pe pradă, vor să devoreze trenul, să găsească cel mai bun loc unde să se aşeze, sincer nu înţeleg.

Sursele imaginilor le puteţi găsi aici şi aici.

3 comments

Leave a Reply

