Parşivitatea.


 

Urăsc persoanele care sunt într-o situaţie mai puţin plăcută, o situaţie destul de grea, dar care totuşi profita de pe urma acelei situaţii, profita de persoanele care le sar în ajutor, profita de orice, doar pentru a ajunge ele unde vor, nu le pasă de nimeni şi de nimic.Acele persoane care nu fac nimic pentru a se ajuta, pentru a ieşi din impas şi aşteaptă numai milă celorlalţi şi să li se aducă totul pe tavă. Acele persoane care se plâng ca nu au de nici unele dar nici nu vor să facă ceva în privinţa asta.

Aici fă refer strict la acele persoane care pot, dar nu vor. Cum s-a întâmplat cu oamenii care au rămas acoperiţi de zăpadă şi nu mai puteau face nimic. Da, nu am ce spune, persoanele în vârstă chiar nu puteau face nimic, doar să aştept ajutorul autorităţilor.

Dar oamenii în floarea vârstei, cei care puteau să pună mâna pe o lopată şi să înceapă să dea zăpadă până la venirea autorităţilor ce au făcut? Au stat cu mâinile în sân aşteptând ca alţii să muncească pentru ei. Iar când autorităţile au venit şi au început să dea zăpada, acele persoane au rămas la fel, ca nişte stane de piatră şi au privit.

Păi cum mama naibii, poţi să dai zăpadă, poţi să te ajuţi singur dar nu, aştepţi să vină alţii să îţi arate cum se ia o lopată în mână şi cum se manevrează. Unii dacă nu sunt împinşi de la spate nu vor face nimic pentru ei niciodată şi vor aştepta numai milă altora. Şi de asta suntem de vină cu toţii, pentru că ne este milă de acele persoane care credem că sunt într-o anumită problemă şi încercam să le ajutăm, dar de fapt acele persoane se pot ajuta singure.

Numai că dacă vin fraierii să mă ajute, de ce să mai pun eu osul la treabă, păi nu?! Eu în locul autorităţilor care au ajutat persoanele acoperite de zăpadă, dacă nu vedea că pun mâna pe o lopată şi încep să dea zăpadă cot la cot cu mine, nu mă apucam de treabă. Aici mă refer strict la acele persoane apte de muncă.

Sursele imaginilor le puteti gasi aici si aici.

10 comments

  1. Daca dintr-un sat se adunau toti barbatii in putere reuseau sa-si faca drum prin nameti dar ei au preferat sa gaseasca drum spre cele mai apropiate crasme.🙂

  2. Nu vreau sa le iau apararea celor inzapeziti, dar o voi face🙂 Si asta pentru ca la munca am dat la zapada pana… E greu. E tare greu. Daca in prima ora nu simteam oboseala, dand in continu din mana, usor, usor, am inceput sa simt lopata din ce in ce mai grea.
    Ideea este ca daca zapada are o inaltime mai mare decat mine, adica peste 2 metri, este si mai greu. Cu fiecare lopata de zapada azvarlita simti ca nu mai poti. Si dupa un timp cedezi. Te lasi pagubas. Esti depasit.
    Acum, ca le-am luat apararea tuturor inzapezitilor, trebuie sa constat ca unii nu meritau sa ii apar, virtual, desigur. Caci pana la carciuma s-au dus dar sa dezapezeasca fantana nu.

  3. Sa ti zic eu care mi se par oameni parsivi .
    Zilnic fac un drum cu autobuzul pana la scoala si invat dupa amiaza . Cand scap de la liceu sunt foarte obosit, iar cand intru in autobuz ma asez pe un scaun. Ce crezi ? Cum intra o gloata de batrani, sigur se trezeste o baba sa-mi zica daca o las pe ea sa stea ca e batrana, obosita si are probleme cu ceva ( mereu cauta un motiv, des motivele se repeta ) .
    Crede-ma ca acesti batrani nu au ce face acasa . Nu stiu pe unde s-or plimba ei pe la ora 7-8 seara , dar mai sunt si parsivi, pentru ca daca nu esti atent sunt in stare sa te dea pe tine la o parte, da si plini de nesimtire .
    Iar cu oamenii inzapeziti, cred ca puteau sa puna si ei mana pe o lopata si sa dea o parte din zapada, macar daca se adunau mai multi si faceau acest lucru .

  4. @addicted, din pacate da, pentru ca daca vroiau, faceau ceva.
    @Bucur, si o sa ne mai lipseasca mult timp de acum inainte.
    @Daniela, e, cum sa nu fie ?
    @Derscanu, stiu ca e greu, am dat si eu zapada la mine nu nu mi-a fost usor, dar eu am fost o singura persoana. Acolo daca se strangeau 10-15 persoane si mergeau pe rand la fiecare casa, nu aveau nici o problema.
    @Alin, in autobuze nesimtirea este la ea acasa. Am observat fel si fel de specimene in mijloacele de transport in comun.
    @ana dobrescu, ce este de facut ? Pai fiecare persoana ar trebui sa se schimbe si sa inceteze sa isi mai planga de mila.

Leave a Reply

