Filmele româneşti.


Am o părere bună legată de filme romaneşti, dar mă refer la acele filme care se făceau odată demult, acele filme istorice pe care le vedeau părinţii noştrii la cinema o dată la nu ştiu cât timp, acele filme care parcă erau mai interesante decât mult alte filme comerciale din ziua de astăzi.

Dar nu vreau să blamez şi filmele romaneşti care se fac în ziua de astăzi, unele sunt chiar interesante şi chiar stârnesc interesul publicului. Am spus că vreau să mă uit la Lover Boy, dar din păcate încă nu am apucat. Sper să urmeze în viitorul apropiat.

ŢIn minte filmele istorice vechi pe care le-am văzut când eram mai mic, dar şi acum când mai prindem câteva pe la TV. Mereu mi-au plăcut acest gen de filme, filme în care se vede că s-a pus suflet, în care se vede că s-a muncit o lungă perioadă de timp şi care îţi stârnesc anumite emoţii.

Sunt curios cum vor mai evolua filmele româneşti în viitorul apropiat, am observat că unele filme au ajuns să fie câştigătoarele anumitor premii importante şi acest lucru nu poate decât să mă bucure. Sper să fie luate ca exemplu anumite filme de peste hotare care sunt atât de proaste şi au acelaşi subiect încât nu pot fi vizionate.

Din punctul meu de vedere cel mai bine este crearea unui film cu subiect unic, nu inspirat din fel şi fel de alte filme care seamănă leit unul cu altul.

Sursele imaginilor le puteti gasi aici si aici.

15 comments

  1. Daca vorbesti de filmele noi romanesti, stim sa facem doar filme tragice, care scot partea intunecata a lucrurilor la suprafata, filme romanesti din care sa reiasa cat de saraci suntem, cat de rau o ducem, cat de rau era pe vremea comunismului sau cat de jalnici suntem la comedii , vezi filmul Poker a lui Nicolaescu si continuarea lui, care a obtinut 1.561.841 de lei, circa 368.000 de euro la concursul de proiecte al Centrului National al Cinematografiei
    Unele filme romanesti nu isi au rostul, dar castiga bani publici pentru productie, si premii internationale, neinteresante, si ne laudam cu ele.

    Valul de cronici elogioase si primele premii deja castigate De Morgen (un exemplu total intamplator) m-au facut sa ma am multa incredere in debutul de lung-metraj al lui Marian Crisan cu acest film, dar dupa ce l-am vazut mi s-a parut foarte supraevaluat la fel ca toate celelalte filme romanesti.
    La fel si in alte cazuri.
    Atata vreme cat cercul nostru de dragi regizori vad ca filmele astea ce prezinta realitatea dura de la noi merg, asa va ramane mereu, ca si cum ar fi niste capodopere cinematografice romanesti, si inc cazul asta nu vom mai vedea filme romanesti ca cele din trecut.

    P.S. Loverboy e dragut, dar parerea mea e ca e supraevaluat!

  2. Pf, filmele romanesti din ziua de azi, pentru mine reprezinta un dezastru total. Sunt foarte putine acelea care s-au facut dupa 89 care se aproprie timid de posibilitatea de a primi critici pozitive si de ce nu premii internationale. Personal mi-a placut Filantropica: “mana-ntinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana” geniala replica.😀

  3. Si mie mi-a placut Filantropica cum zice si @Ionut, cred ca este singurul film romanesc bun din ultimii 22 de ani.
    Din pacate nu avem regizori si producatori buni, scenaristi s-ar gasi. Eu personal vizionez in proportie de 99% filme americane si britanice. Si nu doar pentru ca egleza este favorita mea, pur si simplu nu prea am dat de filme bune din alte tari, doar Franta ce mai produce ceva bun din cand in cand.
    Filmele romanesti sunt o catastrofa totala, eu daca as fi regizor mi-as da demisia si m-as face zugrav sau sofer, macar asa nu as mai irosi bani aiurea.

  4. Recunosc, mie imi placeau filmele istorice cu Florin Piersic si ce era facut de Sergiu Nicolaiescu . Acum nu prea se mai fac filme in Romania …

  5. La filmele românești mai vechi mă mai uitam și eu cu domnul meu (el e mai fan decât mine😀 ). La cele noi nu ne-am uitat așa că nu îmi pot da cu părerea.

  6. Cand eram mica, adoram filmele lui Sergiu Nicolaiescu, acum nu prea am vazut sa difuzeze pe la televizor… Pe Pro Cinema mai dau din cand in cand…

  7. @Arielkia, multumesc pentru explicatie. Chiar mi-a placut comentariul tau si m-a facut sa ma gandesc mai bine la ce film romanesc ma voi uita in viitor.
    @Ionut, am vazut si cateva mai recente si nu am avut nici o problema cu ele. Din pacate nu am vazut Filantropia, dar ma voi uita.
    @Derscanu, filmele franceze imi plac si mie, unele sunt chiar foarte reusite. Ma refer la acelea mai vechi cu Louis de Funès.
    @Daniela, te atingi de filme atunci cand plictiseala loveste din senin ?
    @Alin, alea mi-au placut si mie la nebunie si acum cand mai prind cate unul la TV stau si ma uit la el.
    @madMe, e bine ca va uitati la alea mai vechi. Sunt interesante.
    @bucuros, nu stiam acest lucru. Ma bucur ca un film romanesc e in topul imdb.
    @Alyz, si eu tot pe Pro Cinema mai urmaresc ocazional.

  8. Şi mie îmi place să văd ce-i mai duce mintea pe români. Ultimul film românesc pe care l-am văzut se numeşte : The Godmother :)). E destul de stupid dar măcar am încercat.

    1. Da, am auzit si eu de el, s-a facut multa valva si multa reclama despre el, dar nu stiu ce sa zic, poate o sa il urmaresc si eu de curiozitate.

  9. un film fain romanesc este Fix Alert, distributia de asemenea (Dorina Chiriac, Florin Piersic jr.) Sunt de acord cu tine, totusi. Dupa ce il vezi (daca nu l-ai vazut deja), poate scrii ceva!😀

  10. spre rusinea mea, de mult timp nu m-am uitat la un film romanesc, si nici in trecut nu am facut-o des..
    parca m-ai pus pe ganduri cu postul asta.. poate poate am sa vizionez unul, si vin cu o parere atunci.

  11. Mi-am facut cont pe voyo si m-am uitat la cam tot ce este acolo FILM ROMANESC. Insa acum ceva timp, m-am uitat pe un video la o caseta de pe vremea cand tata mergea in cinema la un film cu Decebal… daci etc…. unde se vedeau stalpii de curent electric :)) Filmele romanesti pe langa faptul ca sunt bune, sunt si comice!

Leave a Reply

