Mă cunosc îndeajuns de bine ?!


Cu toţii sigur ne-am pus această întrebare la un moment dat, cred. Oare fiecare dintre noi îşi cunoaşte îndeajuns de bine propria persoană, oare fiecare îşi cunoaşte limitele? Sincer îmi e greu să cred că, cineva poate spune cu mâna pe inimă că se cunoaşte atât de bine încât nu poate fi surprins cu nimic niciodată. Că îşi cunoaşte emoţiile şi trăirile atât de bine încât nu îl mai mişca nimic.

Dar ce se întâmplă atunci când observi că, aparent, prietenii pe care îi cunoşti de o viaţă întreagă au ajuns să te cunoască mai bine decât te cunoşti tu? Păi cred că atunci ar trebui să mai reflectezi puţin şi la persoana ta, la viaţa ta, la tine într-un cuvânt. Bănuiesc că după o anumită perioadă în care ai reflectat la viaţa ta, vei ajunge să te cunoşti mult mai bine.

Dar dacă ajungi tu să îţi cunoşti prietenii mai bine decât se cunosc ei, dacă ajungi să îi citeşti după primul gest care îl fac, după primul cuvânt care îl spun, iar tu să le comunici acest lucru? Oare cum te-ar privi ei dacă tu le-ai spune anumite lucruri pe care nici ei nu le ştiu şi pe care probabil le vor descoperi mai târziu?

Sincer, eu pot spune că nu mă cunosc îndeajuns de bine pentru că putea fi sigur de ceva anume. Cu siguranţă în decursul anilor mi se va schimba percepţia în legătură cu mine, cu viaţa mea, cu prietenii mei, cu tot ceea ce mă înconjoară iar acum mi se pare sigur că o stâncă. Nimic nu este bătut în cuie şi sigur până la final. Sunt multe variabile care se pot schimba numai dacă ai mers pe un alt drum.

Anumite lucruri se pot schimba chiar şi numai făcând un lucru indirect, un lucru care acum nu are nici o logică, dar în viitor poate să aibă. Aşadar, nu mă cunosc îndeajuns de bine, dar probabil nici nu voi reuşi să mă cunosc 100%. Deocamdată mă mulţumesc cu cât am, iar pe viitor dacă ceva anume se mai lasă descoperit, atunci este binevenit.

Sursele imaginilor le puteti gasi aici si aici.

15 comments

  1. Bine ai revenit🙂 si cat despre cat de bine ma cunosc… Cred ca de fapt foarte putin pt ca de multe ori sunt uimita de cum actionez in unele situatii, de ceea ce fac sau cum fac. Sunt intr-un continuu proces de autocunoastere si sper sa descopar ca pot sa fac multe lucruri bune.

  2. Eu niciodata nu am putut sa imi dau seama cine sunt… mai pe scurt, m-au cunoscut altii mai bine decat ma cunosc eu… Si n-am sa pot vreodata sa ma cunosc…

  3. Teoretic, noi ne cunoastem mai bine decat ne cunosc cei din jur. Practic nu suntem constienti de anumite lucruri, unele nu le acceptam, unele nu le vedem. E bine insa sa recunosti cand cineva spune ceva adevarat despre tine.🙂

  4. Cum a spus şi Bianca , noi ne cunoaştem mai bine decât cei ce ne-nconjoară , însă sunt anumite lucruri de care tu nu îţi dai seama , dar cineva care ştie să citească bine o persoană îşi dă seama uşor.

  5. Si daca ne cunoastem si nu luam masuri de precautie,vizavi de persoana noastra?! Si ne complacem in continuare in diferite situatii ,care nu ne ajuta cu nimic? Oricum articolul e de comentat, dar si un imbold spre mai bine.

  6. @dianaf89, bine te-am gasit. Pai nu asta isi doreste toata lumea, sa poata face lucruri bune ?
    @Alyz, sigur vei putea la un moment dat, trebuie doar sa astepti si va veni de la sine.
    @rusbianca, pai da, nu suntem atenti la detaliile din jurul nostru si la ceea ce facem indirect. Si eu ascult cand cineva spune ceva despre mine care se potriveste.
    @Robert, pai depinde si de mediul in care te dezvolti. Daca ai persoane pe langa tine care te “citesc” usor atunci se schimba foaia.
    @Cristian, sigur o sa ai timp destul sa te descoperi.
    @bucuros, pai normal, nu e bine sa te grabesti sa faci anumite lucruri.
    @Camelia, pai daca ne cunoastem destul de bine si nu facem ceva pentru a ne putea ajuta in anumite situatii, doar noi si numai noi suntem raspunzatori pentru ceea ce ni se intampla, iar mai apoi vom da vina pe noi pentru ceea ce s-a petrecut.
    @femeidecasa, probabil fiecare vede la alta persoana ceea ce i se pare ca este mai apropiat de propria persoana.

  7. Prietenii adevarati ne cunosc mai bine uneori decat ne cunoastem noi insine pt ca sunt o oglinda aproape obiectiva, esti caracterizat in functie de reactiile tale. Singur iti poti creea potretul, dar poate nu e cel mai veridic. Si totusi.. cine iti poate cunoaste trairile mai bine decat ti le cunosti tu insuti?
    Controveersat subiect🙂

    1. Pai poate prietenii nu vor sa fie obiectivi fata de tine si poate nu vor sa spuna ceea ce cred ca tu stii deja. Tocmai de aceea am ales acest subiect pentru ca este destul de controversat.

  8. Probabil ca niciodata nu ne vom cunoste suficient, caci mereu ne vom impresiona singuri. Si cred ca este ceva normal, doar nu vom sta toata ziua sa ne autostudiem!

  9. Eu cred ca ne cunoastem foarte bine, doar ca sunt lucruri pe care le reprimam in noi, pe care le ignoram, pe care le corectam, pe care le cultivam… dar cred cu tarie ca suntem constienti de ele! Daca stau sa ma gandesc… nu imi amintesc cand m-am surprins pe mine insami ultima oara… Sunt foarte controlata si cerebrala!

Leave a Reply

