Mor când îi aud pe ăştia.


Mor când îi aud pe ăştia care pur şi simplu chinuie în ultimul hal limba romană. Am ajuns să nu îi mai suport pe cei care care nu ştiu să vorbească corect din punct de vedere gramatical. Când aud pe cineva care nu ştie să vorbească, pur şi simplu mă întorc şi plec de lângă acea persoană, nu contează că sunt lângă prieteni sau mai ştiu eu ce, pur şi simplu nu îi mai pot suporta.

Probabil am mai scris articole de genul ăsta şi probabil voi mai scrie în continuare, până când se va vorbi corect limba romană. Nu romana de baltă sau romana de mess, facebook sau cine ştie ce căcaturi. Limba romana corect din punct de vedere gramatical.

Aşadar, mor când îi aud pe ăştia cu “decât”. Observ şi că pe net unii scriu aşa. “Nu funcţionează decât pe…”, “nu merge decât…”, “nu avem decât…”, nu pot spune decât că…”, dar şi în realitate se întâmplă aşa. Ce naiba se întâmplă?! Pe mine mă zgârie pe urechi când aud cum sună “nu merge decât…” din punctul meu de vedere ar suna mult mai bine “merge numai în anumite condiţii…”. Dar se pare că agramaţilor le place cum sună limba română vorbită de ei. Bănuiesc că din punctul lor de vedere, noi suntem cei care nu vorbim corect limba română.

Cred că e ceva în neregulă cu lumea din ziua de astăzi. Am mai spus-o şi o voi mai spune în continuare. Lumea începe să devină mai proastă şi mai agramata pe zi ce trece. Fără supărare, dar invit fiecare prost să îşi bage în glonţ. Am ajuns să ne împiedicăm de ei pe stradă, să dăm de ei la fiecare colţ, să le spunem că sunt proşti, dar degeaba.

Dacă s-a simţit cineva ofensat de cele scrise mai sus, sincer nu îmi pasă. Este părerea mea şi cu asta basta, dacă vrei mă poţi contrazice, dar nu îmi poţi schimba opinia.

Sursele imaginilor le găsiţi aici şi aici.

15 comments

  1. Mai avem multe de invatat. Omul cat traieste invata si tot neinvatat moare. Poate pana la moarte vom invata cu totii cum sa vobim/scriem corect. Macar atat!

  2. Si pe mine ma zgarie pe creier anumite cuvinte spuse aiurea, sau expresii, insa m-am obisnuit, am invatat ca este mai important ‘ce spune’ decat ‘cum spune’.

  3. sunt de acord cu tine insa tind sa cred ca ma intereseaza mai mult mesajul acelei persoane, ce vrea sa transmita decat cuvintele in sine. Eu personal, nu le acord atata importanta:)

  4. Cred ca, cei mai multi din care ii mentionezi tu ,in articol au lipsit de la orele de limba romana sau acele ore au fost facute de cadre didactice incompetente,nemotivate financiar(cum zic mai nou).

  5. Nu stiu ce sa spun, dar tind sa iti dau dreptate, dar privind prin literatura romana nu sunt multe schimbarii ale limbajului la romanii nostrii mult iubiti. Cele mai bune exemple le intanliti la I.L. Caragiale.

  6. @Felix, pai intr-un final sper ca isi vor dea seama si acele persoane cum sunta limba romana iesita din gura lor.
    @Derscanu, eu nu pot sa fiu atent la ce spune, daca nu spune pe limba mea, adica limba romana.
    @Calin Cocis, daca ma chinui putin pot receptiona si mesajul, dar daca dupa primele 2 minute imi dau seama ca nu are nimic de spus, pa din mers.
    @bucuros, nu prea mai fac asta.
    @Mary, mult, mult mai grea.
    @Camelia, unele probabil ca au lipsit mult mai mult, dar unele pur si simplu nu ar trebui sa aiba nici o scuza.
    @Raki, da, nu sunt prea mult schimbari, numai ca acum parca limba romana curge mai fluent cand stii sa o vorbesti.

  7. cred ca ai exagerat… nici una din exprimarile de mai jos nu mi se pare incorecta gramatical. sincer, ma asteptam sa faci referire la cei care spun ‘am decat 10 lei’ sau alte bullshituri din astea zgarietoare de timpane. dar cand spui ca ‘nu am decat 10 lei’ e cu totul altceva.

Leave a Reply

