Efectul de turmă.


Am observat că în ultimul timp a început să se dezvolte foarte mult acest fenomen, mai ales în rândul elevilor de liceu. Dacă cineva face ceva anume, repede şi turma după acea persoană, un efect în lanţ. Dar acest efect nu se intamplă numai la elevii de liceu ci şi la persoane in toată firea. 

E atât de interesant, cool efectul de turmă? Pentru că mie nu mi se pare cine ştie ce sfârâială, mai bine am propria mea iniţiativa, am propriile mele idei, nu trebuie să mă iau după unul sau după altul în legătură cu ceva anume.

Dar multe persoane se cred interesante dacă fac aceleaşi lucruri precum alte persoane, dacă se îmbracă la fel, dacă vorbesc la fel şi multe alte chestii. Din punctul meu de vedere nu mi se par mai interesante deloc ci doar ceva ceea ce nu sunt. Vor să pară altcineva în ochii lumii.

Dar efectul de turmă nu va dispărea prea curând având în vedere faptul că vor urma alte generaţii, peste alte generaţii şi aşa mai departe. Eu cred că se va amplifica în loc să se diminueze. Dar rămâne la alegerea fiecăruia dacă vrea să facă parte din efectul de turmă sau nu. Eu nu aleg să fac parte din acest efect.

14 comments

  1. Cred că în 2011 s-a vorbit despre efectul de turmă pe aproximativ 90% din blogurile româneşti. Asta e România, toată lumea vede asta, nimeni nu reacţionează.

  2. Efectul de turmă este foarte interesant de studiat au apărut multe cărţi de psihologie care încearcă să-l explice. Uneori el nu este voluntar ci mai degrabă hipnotic

  3. Efectul de turma este din pacate efectul epocii comuniste prin care am trecut… Slabe sanse sa scapam vreodata de el …

  4. Efectul de turma poate avea si parti pozitive, de exemplu blogul: “x-ulescu si-a tras blog, pai sa fac si eu unul!” – si poate il face chiar bine, nu?
    Si ar putea fi si alte exemple.

  5. Pingback: 2012
  6. @Autovital, pai este cineva de acord cu el. Cineva normal la cap ?
    @bucur, din pacate da, dar mai sunt si exceptii.
    @bucuros, sau poate acum se dezvolta mai tare si noi aveam aceeasi perceptie ce alta data.
    @stiLizer, sincer, nu stiu daca s-a vorbit atat de mult sau nu, pentru ca nu prea am avut timp sa ma uit, dar unii poate reactioneaza in felul lor, fiind unici si fiind ei insisi.
    @Felix, interesant ceea ce spui, poate o sa ma uit si eu peste o carte de psihologie sa vad cum sta treaba in legatura cu acest lucru.
    @ideedeafacere, deci de acolo se treage efectul de turma, totusi ar trebui stopat cumva.
    @Derscanu, da, in legatura cu blogul ar putea aveaefecte positive, dar cu conditia sa nu copieze pana si virgulele de la x-ulescu.
    @Florin, pai asta e problema, ca nu copiem ceea ce trebuie. Defapt problema in sine este faptul ca, copiem.
    @Pinguu, pentru ca tu nu esti el, ele e el si tu esti tu. De ce trebuie sa faci si tu ceea ce face si el ?
    @Jteph, mai mult ca sigur acest lucru.

Leave a Reply

