Trecut pentru viitor.


Dacă ne-am întoarce în trecut, pentru a putea modifica anumite lucruri pe care considerăm noi că le-am greşit, oare atunci vom mai învăţa ceva din acele greşeli? Acum ceva timp am scris într-un articol că m-aş întoarce în trecut pentru a putea să îndrept nişte greşeli pe care le-am făcut.

Acum stau şi mă gândesc că trecut e trecut, prezentul e prezent şi viitorul e viitor. Consider că greşelile pe care le-am făcut atunci m-au făcut să fiu ceea ce sunt eu acum şi să învăţ să îmi aleg mai bine prietenii şi cei care vreau să îmi fie alături.

Referitor la întrebarea de mai sus, normal că dacă m-aş întoarce în trecut pentru a modifica acele lucruri, mai devreme sau mai târziu probabil voi face acele greşeli pe care le-am făcut atunci. Deci, ori mai devreme sau mai târziu acele lucruri ar fi inevitabile.

Dar mai bine să te loveşti de un lucru cât mai devreme pentru că pe viitor vei şti să nu mai faci aceleaşi greşeli pe care le-ai făcut atunci şi implicit să ajungi să înveţi din acele lucruri. Cum e vorba aia ” Tot răul e spre bine”. Chiar se potriveşte aici această zicală.

În trecut se afla lucrurile care ne-au determinat să ajungem ceea ce suntem în ziua de astăzi. Ce s-a întâmplat în trecut, acolo rămâne, dar trebuie să ţinem minte că nu degeaba s-au întâmplat acele lucruri, ci trebuie să ţinem cont şi de ele când vom păşi înainte.

9 comments

  1. Se spune ca a winner learns from others’ mistakes, while a loser from his own. Cred ca lucrurile sunt pe la mijloc. Sunt unele experiente prin care trebuie sa trecem personal pentru a le intelege semnificatia, pentru a vedea cum reactionam noi si efectul pe care il au deciziile noastre. In aceeasi masura sunt si cele pe care putem sa le ‘furam’ din jurul nostru…

  2. Daca am cunoaste viitorul ar fi plictisitor, gandeste-te cum este sa vezi un film care deja l-ai vazut, stii tot ce se intampla, stii la ce sa te astepti, lipseste si elementul surpriza si elementul ratiune, decizie, deja totul este facut, stiut. Este ca si cum ai merge pe sine de tren, cunosti ce se va petrece deci nu mai faci parte din decizi.
    Trecutul ar fi frumos sa-l retraiesti dar nu sa-l schimbi. As mai vrea sa retraiesc amintirea cand eram mic si stateam la masa cu parintii samd, daca l-ai schimba ai schimba prezentul implicit pe tine insuti

  3. Cineva imi spunea odata asta:”Traieste prezentul invatand din trecut si investind in viitor!:)” si cu timpul am inceput sa ii dau dreptate,gandindu-ma,cum ai spus si tu,ca orice rau e spre bine si ca trebuie sa invat din greseli si sa ma “agit” mai mult pt lucrurile care inca se mai pot schimba,nu pt trecut.Sunt convisa ca au fost multe greseli in viata mea care m-au schimbat in bine..so.. fara regrete!:) ;))

  4. Un om deştept învaţă din greşelile pe care le face, un om înţelept învaţă din greşelile altora! Dacă aş putea să mă întorc în timp aş citi mai mult…

  5. Eu nu regret nimic din ce am făcut până acum. Da, poate îmi pare rău de anumite lucruri, dar nu le-aş schimba pentru nimic în lume. Cum spui şi tu, ele m-au “cizelat”.

  6. @Rusbianca, probabil ca ai face aceleasi lucruri, din curiozitate sau cine stie din ce cauza.
    @Den, pai normal ca trebuie sa invatam din propriile greseli dar si din greselile altora, pentru ca altfel nu prea merge treaba.
    @redstudiojobs, trecutul evident ca ar fi frumos sa il retraiesti, dar sunt anumite momente care parca vrei sa le schimbi.
    @Gratian, am ajuns sa nu mai regret nimic. Imi place cum gandeste bunicul tau.
    @Raki, pai de asta facem greseli in trecut pentru a ne putea face viitorul cum vrem noi.
    @Iulia, e bine sa nu regreti nimic din ce ai facut in trecut. Daca regreti ceva anume, lucrul ala te macina.
    @Felix, fiecare vrea sa faca ceea ce considera ca este mai bine pentru persoana sa. Daca tu alegi sa te intorci in trecut pentru a citi mai mult, asta e foarte bine.
    @Jteph, pai din cauza trecutului ai devenit ceea ce esti astazi. Prin felul tau de a fi.

Leave a Reply

