Ţărani la teatru.


Am fost în seara asta la teatru, aici la mine în Cristian. A fost o echipă de teatru din Sibiu care a jucat o piesă de 2 ore care pur şi simplu a fost superbă. Îmi pare bine că încep să se ţină astfel de evenimente şi la noi aici în Cristian.

Să vă zic sincer ce nu mi-a plăcut. Nu mi-a plăcut lumea care a fost să vadă piesa de teatru. Lume care pur şi simplu nu avea nici o legătură cu aşa ceva, lume care se integra mai bine într-un loc cu muzica tare şi de proastă calitate, un loc pentru persoane ca ei.

Aşadar era o sală pe jumătate plină cu oameni care pur şi simplu vroiau să urmărească piesă cu interes şi cu dragă inimă, iar jumătate de sala era plină de specimene care se credeau la film, care nu stăteau liniştiţi nici măcar 5 minute şi care mişcau scaunele de îţi venea să îi baţi cu ele.

Plus că mai erau câţiva care întrebau, dar cât mai durează? Dar mai ţine mult? Ba omule, nu îţi place, nu vrei să priveşti ceva frumos, ieşi dracu afară, că nu te ţine nimeni lipit pe scaun. Dacă eşti prea plictisit să urmăreşti o piesă de teatru, du-te naibii acasă şi da radioul blana pe super fm.

Teatrul nu este pentru toate persoanele. Este numai pentru o categorie anume de oameni. Bine că pe la jumătatea piesei unele persoane nu au mai făcut faţă presiunii şi au plecat. Cred că era prea greu de înţeles piesă, pentru minţile lor micuţe. Sincer, bine au făcut că au plecat. Oricum consumau oxigenul din sala respectivă degeaba.

Deci ba băieţi, când se mai joacă vreo piesă de teatru prin Cristian, sau prin împrejurimile lui, nu vă obosiţi să vă mişcaţi posteriorul până la locul cu pricina, pentru că oricum o să mergeţi degeaba şi nu o să înţelegeţi nimic. Aşadar mai bine staţi acasă şi spargeţi seminţe în faţa televizorului.

9 comments

  1. Nici nu stii cat de trista sunt acum.Speram ca acest obicei sa fie doar pe la mine p-aicisa,unde elevii sunt obligati sa mearga la teatru.Imi pare atat de rau ca nu exista un nr mai mare de oameni care sa aprecieze teatrul.Uff..unde o sa ajungem…

  2. Foarte bine punctat. Si eu sunt dintr-un mic oras al judetului Buzau (Nehoiu), unde oamenii se comporta exact cum ai descris mai sus. Eu eram cu sufletul la gura si altii de plictiseala imi bateau cu picioarele in scaun, de imi venea sa…mai bine ma abtin! :))

    Majoritatea oamenilor nu sunt educati intr-o anumita directie, si faza e ca nimeni nu ii condamna, dar ei vor sa para ceea ce nu sunt si merg si ei la teatru, ca da bine la lume cand te-o intreba: unde ai fost ma? – “la teatru!”…

    Traim in Romania si asta ma oboseste…

  3. Ar trebui sa fie cu bilet, o suma simbolica sa zicem. Astfel, doar cine vrea cu adevarat sa vada piesa va plati. Parerea mea… Recent am fost in Londra la o reprezentatie in premiera a teatrului Nottara din Bucuresti. Fara cuvinte, impresionant, aplauze la scena deschisa din partea publicului deopotriva roman si englez (piesa a fost in lb romana cu subtitrare in lb engleza). Un talent actoricesc deosebit, de la o varsta frageda, cel mai tanar dintre actori avea 6 ani! Au jucat in fiecare seara timp de o saptamana cu casa inchisa la cel mai important centru cultural de aici! Mi-as fi dorit tare mult sa fi putut profita de teatrul romanesc pe cand aveam acces mai usor la el.. aici e mai greu sa avem parte de asa ceva si cu siguranta mai scump.. Daca ai ocazia, ar trebui sa mergi la cat mai multe evenimente de genul.

  4. Am văzut astfel de persoane de nenumărate ori. Îmi venea să-i spânzur. Cel mai jenant mi s-a părut momentul în care, din cauza zgomotului, actorul care îşi ţinea monologul s-a oprit din discursul lui şi i-a certat pe distruşii care perturbau liniştea. Trist.

  5. Poate erau si ei la prima reprezentatie si nu stiau cum sa se comporte,sa-i iertam si sa-i indentificam sa nu li se mai dea bilete ca sa nu mai calce vreodata prin sala.

  6. @maria, pai la teatru nu te duci din obligatie, te duci de placere. Deci, cine nu vrea sa mearga, sa nu se duca.
    @Pascu Adrian, pai da, dar in anumite orase mici oamenii sunt mai deschisi la minte decat in alte locuri. Nu peste tot este asa, dar in anumite locatii, unii nu ies din starea lor.
    @carmen, cred si eu ca ar fi trebuit sa fie cu bilet, astfel se ducea numai cine vroia si cine avea placerea sa vada asa ceva. Am auzit ca ai fost la teatru in Londra si imi pare bine. Daca nu ai fost aici, macar acolo sa mergi.😉
    @Jteph, aici nu s-a oprit nici un actor din monologul sau, dar am vazut cu priveau publicul.
    @Bucur, nu stiu daca priveau prima piesa de teatru, dar era logic ca trebuie sa fac liniste, ca doar nu esti la nunta, ce naiba.
    @bucuros, eu nu ii iert.

  7. in teorie ziceam eu ca o persoana inteligenta, ca sa se mentina inteligenta trebuie sa fie inconjurata doar de alte persoane asemenea. Dar daca este sa privim realitatea, putinii oameni care mai au respect pentru viata si calitate sunt grav persecutati de restul. Oricat ai incerca nu poti sa te feresti de prostia altora, pe strada – la magazine, la teatru, la cinematograf, in scoli sau chiar pe stadioane de fotbal sau alte sporturi (si crede-ma, simt asta aproape in fiecare zi).

  8. Ieri am fost la Teatrul National Sica Alexandrescu, la o piesa, in sala mica… Erau un grup de tineri, in spatele salii, ce tot fosnaiau pungi cu mancare … Lumea se tot uitau urat la ei, dar ei nu se simteau … Asta asa, ca sa stii ca nu numai in Cristian sunt astfel de specimene, din pacate, pe cale de inmultire! ;))

Leave a Reply

