Societatea evoluează ?


 

Totul evoluează în jurul nostru, tehnologia evoluează, medicină evoluează, natura evoluează. Dar omul? Omul ce naiba face? Se pare că omul a rămas la fel de acum câteva sute de ani şi bănuiesc că va mai rămâne aşa pentru o lungă perioadă de timp.

Dar eu nu mă refer la evoluţia genetică, eu mă refer la evoluţia din punct de vedere moral, evoluţia pe care ar trebui să o trăim fiecare din noi, unii mai mult, alţii mai puţin. Parcă puţini oameni au evoluat din punct de vedere moral.

Nu spun că eu aş fi unul dintre ei, nici pe departe. Dar stau şi privesc lumea din jur şi observ că unele persoane au rămas la fel de parşive cum erau odată, alţii s-au schimbat din rău în mai rău, alţii parcă au devenit mai buni, dar doar puţin.

Ştiu că e imposibil ca în societatea din ziua de astăzi toată lumea să fie numai bună, fericită şi aşa mai departe. Dar măcar unii să încerce să facă o schimbare, să vadă, poate le este mai bine aşa, decât le era înainte.

Lumea în care trăim de împinge să fim aşa, pentru că trebuie să ne adaptăm societăţii, să supravieţuim, să facem tot ce putem pentru a ne merge noua bine, dar mai sunt şi alte persoane care se gândesc şi la bunăstarea altora, nu numai a lor.

Ei cum pot să facă acest lucru, iar noi nu putem?

7 comments

  1. Omul de rand a ramas in urma, defapt , parerea mea este ca a involuat!😛 ne prostim pe zi ce trece, si tehnologia ne ajuta nu crezi? iti dau un singur exemplu ca sa ma fac inteles: de ce sa imi pun mintea la contributie pentru un calcul (simplu) daca o face calculatorul in locul meu. Tehnologia ne usureaza viata mult, dar daca nu suntem atenti o sa ne prostim rau de tot, daca nu suntem deja o mare parte dintre noi.

  2. Nu cred ca se va pune vreodata problema despre o evolutie a omului din punct de vedere moral.

    De fapt, daca este sa ne bazam pe starea curenta a societatii la nivel mondial, putem vorbi mai degraba despre o degradare morala accentuata.

    Biblia chiar prezice ca vom merge din rau in mai rau, referindu-se la oameni ca indivizi, la omenire din punct de vedere social si moral.

  3. Unu la mana: Omul evolueaza si tot mereu a evoluat…mai bine zis sa elevat! O schimbare majora exterioara v-a fi observabila si se intampla atunci cand omul sufera mai intai o schimbare majora interioara.
    A doua la mana: A fi dual este ceva normal.Daca nu experimentezi raul,nu vei stii ce este binele si daca nu vei experimenta binele,nu vei sti logic ce este raul.Ca sa ajungi la lumina trebuie sa treci prin intuneric.:) Perceptia de bine si rau este diferita de la individ la individ. Deci,ce ti-se pare tie bine pt mine poate insemna cel mai mare rau din lume..etc
    A treia la mana: Influentele exista,logic.Daca esti gaina si esti pus in troaca cu porci,devii porc ca sa supravietuiesti.

    Concluzie: Fii tu schimbarea care o doresti in lume.

  4. totul evolueaza dar oameni se transforma din pacate in mai rai si mai egoisti,biblia spune acest lucru si se poate vedea cu ochiul liber asta.

  5. Vad ca toti fac referire la biblie. Oameni buni!! Nu biblia ne conduce, nu ea ne spune. Noi gandim nu ea. Asa ca nu va mai luati dupa o carte scrisa ci dupa ce ganditi voi cu creierele voastre. + ca uneori e mai bine sa fii egoist. Ca daca esti bun esti luat de prost.

  6. @Pascu Adrian, intr-o anumita masura tehnologia ne prosteste, dar in anumite cazuri de ajuta, iar in legatura cu calculele sunt de acord cu tine. Multi nu mai stiu sa faca o inmultire fara ajutorul calculatorului.
    @Stefan, normal ca tine si de mediul in care acesta a crescut, dar multi cresc in medii propice, dar tot degeaba.
    @Vasile Marin, asta am observat si eu ca moralitatea incepe sa scada, nu sa creasca, iar ce zice biblia chiar nu stiu, pentru ca niciodata nu am citit-o.
    @SERJ, eu nu ma refer acum la dualitate. Normal ca daca nu experimentezi raul nu stii ce este binele si asa mai departe, dar eu ma refer aici la faptul ca multi stiu ca fac rau si totusi continua sa faca acest lucru in pofida faptului ca este gresit. Prin evolutia morala la asta m-am referit, iar citatul de Gandhi este unul dintre preferatele mele.
    @Bucur, tind sa cred mai mult ca se vede mai mult cu ochiul liber.
    @Kathy, da, in anumite momente cand esti bun esti luat de prost, dar conteaza si cu cine esti bun, daca persoana respectiva merita bunatatea ta. Iar in legatura cu biblia, ai un punct in plus de la mine.

Leave a Reply

