Merită să investeşti bani în PC ?


Mereu m-am întrebat dacă merită să bagi bani în PC? Ei bine, încă nu am un răspuns pentru această întrebare, dar sper să găsesc unul până la sfârşitul acestui articol, sau dacă nu să îmi daţi voi unul, evident cu completările de rigoare.

Acum să vă povestesc ceva. Am un prieten foarte bun care a investit o grămadă de bani în PC. Acum să vă relatez ce şi-a luat, pentru cunoscători: procesor quad core de 2.2 (parcă), placă video nvidia de 1Gb, carcasa cu vrei 6 coolere, inclusiv unul şi pentru procesor.

Şi mai urmează să îşi ia nişte rami, placă de bază şi nişte HDD-uri. Bun, mă bucur pentru el, deşi a investit până acum o cârcă de bani în calculatorul ăla. Arată ca o navetă spaţială şi pot să spun că se mişca la fel ca una.

Dar mă întreb acum, la câţi bani a băgat în el, merită? Adică de ce naiba ţi-ar trebui un PC racheta, pentru că puţin programe cer resurse foarte mari. Şi dacă sunt programe care cer asemenea resurse, înseamnă că trebuie să fie profesionale.

Personal mi se pare o pierdere de vreme să investeşti în PC, având în vedere că peste 2-3 ani apar chestii de 2 ori mai bune decât ceea ce ai tu în el. ŞI să investeşti la 2-3 ani o anumită sumă de bani ca să ai un PC racheta, nu mi se pare o “afacere” bună.

În concluzie, merită să investeşti o anumită sumă de bani în PC ?

PS : Asta e carcasa care şi-a luat-o prietenul ăsta al meu. Arată bine, nu am ce spune, numai că e pe albastru.

21 comments

  1. Merita sa investesti doar daca il folosesti la adevarata lui valoare…daca nu e la fel ca la telefoane….toata lumea cu iphone , dar el doar da telefon si mesaje….)

  2. Dupa mine nu merita deoarece in fiecare an apare un lucru nou la calc: o placa video, un anumit procesor de nustiu care gen nvida GT 3000 double X 3d-hd power:)):)). Parerea mea e ca daca esti fanatic cand e vorba de jocuri si nu vrei sa ti se sacadeze sau sa dea crash jocul iati o consola. Un xbox slim sau un playstation 3 sau un wii….si unicii bani care ii investesti in el e pe decodare care costa vreo 200 de lei(2 milioane) si pentru dvd-uri de 8 gb. Atat…jocurile le iei de pe un tracker si gata… si in plus un xbox costa vreo 1500-2600 lei (15-16 milioane), conteaza de unde il cumperi, un play station 3 800 lei (8 milioane)..wii nu stiu cat costa dar tot in jurul acestui pret…Iti dai seama ca in calc daca invvestesti treci peste 1500 de lei linistit daca esti genul de persoana care isi vrea un calculator “racheta”…si cel mai mare minus e ca bagi ban in el odata la 2-3 ani …si deja treci peste 20000 de lei..

    Atat am avut de spus;)

  3. Eu unu nu as mai investi in PC ( desktop) am de la varsta de 7 ani PC si sincer ai mei imi faceau calculatoru “racheta” an de an. Dar pe la varsta de 14 ani am constientizat ca eu nu am ce sa fac cu un PC performant pentru ca il foloseam doar pentru jocuri.
    Acum eu as recomanda la toti sa investeasca in laptopuri. Eu intr-un laptop o sa investesc in iarna asta.

  4. Depinde de fiecare. Eu stiu oameni care au nevoie de calculator performant, au si bani dar nu fac asta si se plang toata ziua de calculatorul lor lenes, la fel cum stiu inraiti ai jocurilor care se imprumuta pentru ca a aparut o placa video super-tare. Totul e de gusturi, obisnuinta si placere.

  5. @maria, am dreptate in legatura cu ce ? Sau comentariul asta e de umplutura ?
    @rusbianca, pai normal, daca investesti in el, faci ceva sa se ridice la valoarea investitiei.
    @LABEL, aici sunt de acord cu tine, daca vrei sa te joci, mai bine iti iei o consola, nu merita sa investesti bani in PC doar pentru jocuri.
    @batonel, un laptop parca e si mult mai practic decat un desktop, mi se pare mult mai folositor.
    @Jteph, daca ai bani si nu ai ce face cu ei, atunci da.
    @Bucur, nu m-am referit numai la carcasa. M-am referit la PC cu totul. Ca daca imi schimb carcasa computerului, nu inseamna ca poate sa imi mearga GTA V.
    @Pato Basil, la fel nici eu nu mai am treaba cu jocurile. SIngura data cand am bagat bani in PC a fost cand mi s-a ars placa video si a trebuit sa o inlocuiesc.
    @Stefanuta, pai daca ai nevoie investesti, daca nu ai nevoie nu investesti. Cu ce te ajuta daca ai ultima placa video aparuta pe piata, dar nu o folosesti la altceva decat la jocuri ?

  6. Cu siguranta el a bagat pentru jocuri banii nicidecum pentru programe .. eu am ajuns la concluzia ca in masinile si pc-urile sunt cele mai proaste investitii . Azi il faci de zici ca nu o mai ai treaba 10 ani si peste 2 ani deja sunt mediocre si daca le vinzi nu mai iti scoti nici investitia..

    Asadar daca ai bani si nu ai ce face cu ei e ok , daca nu mai bine ai pune mana si ai investi in adevarate lucruri care nu se devalorizeaza de pe un an sau altul

  7. Depinde, pentru unii merita, pentru altii nu. De exemplu eu nu prea ma joc jocuri, singurul joc pe care-l joc este LoL, un joc online, in rest nimic interesant, dar sunt foarte multi GAMERi inraiti… lor le trebuie un PC bun🙂

  8. Si ce daca peste un an apare alta componenta mai buna pt PC ? Pai asa nu imi mai iau nimic niciodata ca apare mereu ceva nou ?

  9. Salut!
    Prietenul tau si-a cumparat acel pc pentru gaming.Te intrebi daca merita?
    Depinde…acel calculator este potrivit pentru un gamer…multi au zis ca in 2-3 ani acel pc o sa devina mediocru, si au dreptate.
    Insa,daca iti cumperi un pc de 8000 lei + o sa stai relaxat 6-7 ani de zile ca iti va merge orice joc.Alta explicatie nu gasesc,daca ar fi vrut un pc decat mai rapid..isi cumpara unul la 2000 lei sa zicem,cu un hard-disk de 300 Gb..si il optimiza il defragmenta,etc mereu.Un leptop este oi investitie mai buna, este mai util..dar eu am o sora mai mica si decat sa vad ca il ia odata si da cu el…sa se duca 30 milioane…
    Prefer sa imi iau un pc echilibrat,atat cat pentru jocuri,cat pentru spatiu de depozitat filme,o placa buna pentru a rula jocurile noi si pentru a vedea filmele in format blue-ray fara sacadari,o placa de sunet medie pentru a asculta o melodie noua de 1000 de ori.
    In ansamblu,se merita daca il folosesti la capacitatea lui, nu sa dai zeci sute de milioane si sa il ti sa vorbesti pe mess odata la 6 luni.
    Sper ca te-am lamurit
    Bafta!

  10. Da, chiar merita sa bagi bani intr-un PC🙂 daca esti gamer inrait.
    Eu de exemplu sunt gamer si o sa-mi cumpar un PC nou cat de curand
    Si am citit mai sus ca nu se merita pentru ca apare mereu ceva nou, bun, ok, si daca apare mereu cate ceva nou.. placi video procesoare etc etc asta ce inseamna ? ca nu mai imi cumpar PC niciodata pentru ca apare mereu ceva nou xD… apare ceva nou strang bani si cumpar acel “ceva nou”

  11. Investesti la 3 ani o pl uite de ex daca iti iei o placa video de top si un procesor de top 7 ani nu mai ai treaba si ce se merita ..dar si cand vezi cum arata un joc in full hd ramai masca ..calculatoarele mai vechi erau mai scumpe ..decat astea din ziua de azi ..

Leave a Reply

