Comparaţiile.


M-am săturat de comparaţii până peste cap. Peste tot pe unde mă uit, aud numai comparaţii. Orice ai face nu scapi de comparaţii. Acestea sunt legate fie de tine, fie de o comunitate întreaga raportată la o altă comunitate şi aşa mai departe.

De ce naiba trebuie să compari pe cineva şi să spui, uite, el este aşa, tu de ce nu eşti ca el? Uite, clasa asta nu este la fel de bună precum clasa cealaltă. Şi ce dacă, fiecare este unic în felul său, deci nu mai faceţi comparaţii tâmpite.

Cel mai mult mă enervează comparaţiile cu alte persoane şi cum am spus mai sus, comparaţiile dintre clase, că de exemplu: “păi clasa cutare, la lucrarea mea a luat note de 9-10, note mai mari decât aţi luat voi.”

Şi ce îmi pasă mie de clasa cealaltă, ce îmi pasă mie de cel cu care mă compari. Nu mă pot căca de grijă altuia? Aşa mă enervează persoanele care stau şi studiază non-stop anumite persoane şi încearcă să devină şi ele precum acele persoane. O ipocrizie mai mare ca asta nu am văzut.

Aşadar, voi nu vă puteţi căca de foame, dar va pasă de celelalte persoane. Mai bine uitaţi-vă în “curtea” voastră şi minunaţi-vă cât de proşti sunteţi.

9 comments

  1. Da..ai dreptate, sunt nesuferite comparatiile…dar totusi sunt si utile. Asa iti dai seama daca ceva e bun sau rau…prin ciomparatie….In cazul asta, cu scoala, da, ai dreptate, e o tampenie. Poate aia din clasa respectiva au luat doar 9 si 10, pentru ca au copiat!:))

  2. Boogie, comparatiile sunt bune. Nu toate, dar marea lor majoritate. Fara comparatie nu am avea notiunea de frumos, bun, corect, drept, etc. De exemplu frumosul. Spunem despre cineva sau ceva ca este frumos prin prisma compararii cu altceva sau altcineva.

  3. Fiecare este unic in felul sau, si trebuie sa ne acceptam unii pe ceilalti. Dar sa fim seriosi: daca nu ar exista comparatiile, nu ai avea la ce sa te raportezi! Daca tu esti bun la ceva, esti bun doar in comparatie cu cineva/ceva…Cum am putea sa stim daca cineva este un bun cantaret daca el ar fi singurul din lume…As putea sa vin cu multe exemple, dar cred ca ai inteles ce vreau sa spun. Comparatia este buna dupa parerea mea. Fara comparatie nu ar exista competitie, si ne-am duce de rapa din ce in ce mai tare (oricum o facem deja, dar este mai lenta macar)

  4. unii oameni nu inteleg ca suntem unici in felul nostru.nu putem fi comparati cu altii.sau poate putem insa nu putem avea pretentia fi la fel unii cu ceilalti.fiecare e diferit.fiecare se pricepe la un anumit domeniu,are un anumit talent pe cand altii nu au aceleasi calitati.ce-i asa de complicat?

  5. @Adina, da, sunt utile, dar intr-o anumita masura, nu mereu si nu 100%.
    @Derscanu, din comentariile voastre, am ajuns la concluzia ca sunt bune. Dar eu mai am o parere despre ele, nu mereu trebuie sa te iti dupa ele si sa mai ai si tu opinia ta.
    @flaviius87, da, am inteles ceea ce vrei sa spui, numai ca la un moment dat te saturi ca in fiecare saptamana sa ti se spuna acelasi lucru, de la aceeasi persoana.
    @eSorin, pai da, fiecare este unic in felul sau, nu trebuie ca eu sa fiu precum colegul de banca sau invers.

    1. Comparatiile sunt bune si necesare.
      Insa daca zi de zi parintele ii tot spune copilului ca: “x-ulescu este mai bun decat tine” – normal ca aceasta comparatie este daunatoare, slabind incredere in sine a copilului.
      De asemenea, multi oameni folosesc comparatiile pentru a jigni, ceea ce este iarasi rau.
      Acum, depinde in ce fel sunt comparatiile folosite.

Leave a Reply

