Liberul arbitru.


Fiecare are dreptul să aleagă ce să facă. Nimeni nu se baga peste el, sau îi dictează să facă ceva anume. Sau aşa ar trebui să se întâmple în mod normal, dar în multe cazuri “liberul arbitru” nu există. Unele persoane pur şi simplu sunt “obligate” să facă ceva anume, chiar dacă ele nu vor.

 Dar în mare fiecare face tot ce vrea în limita legilor din statul respectiv şi a bunului simţ, care la unele persoane lipseşte cu desăvârşire. Din punctul meu de vedere, liberul arbitru reprezintă neimplicarea unor persoane în viaţa altor persoane. Din păcate de cele mai multe ori acest lucru este imposibil.

Unele persoane sunt presate să facă ceea ce vor alte persoane apropiate lor. În acest caz, liberul arbitru nu mai este prezent. Nu mi se pare normal să obligi o persoană să facă ceva împotriva voinţei ei.

Fiecare dintr noi avem liberul arbitru şi trebuie să îl respectăm, chiar dacă unele persoane nu fac acest lucru, noi nu trebuie să facem exact ceea ce fac ei. Asta înseamnă liberul arbitru.

 

2 comments

  1. Cata dreptate ai Boogie!! Chiar problema asta o am si eu acum.. si nu prea inteleg de ce unele persoane intrec orice limita a “liberului arbitru” si de ce nu se gandesc daca e ok,daca mie imi convine..e ceva de genu` “just do it!”,in concluzie liberul arbitru=0😐

  2. Depinde…
    Am pierdut o prietenie cu un psiholog bun pentru ca am dorit sa fac pe cineva sa vrea exact ce doream eu, contra dorintei acelei persoane.
    Scopul scuza mijoacele, indiferent de situatie. Nu exista egalitate in drepturi si sansa egala pentru toti.
    Exista doar relatii si informatii mai puternice decat ale celuilalt.

Leave a Reply

