Banii bisericii.


Toată lumea se întreabă acum, după sărbătoarea mare care a trecut, câţi bani a facut biserica ? Păi se pare că biserica a făcut mult mai mulţi bani decât ne-am imagina noi. Mai ales că biserica nu plăteşte taxe la stat, nu plăteşte absolut nimic decât utilităţile (cred).

Iar credinciosul muritor de foame da bani pentru că aşa s-a învăţat şi pentru că aşa consideră el că este bine. Am ajuns să am o repulsie faţă de biserică şi faţă de ceea ce vrea să demonstreze ea. Cretinitatea încă mai crede în această instituţie publică care nu face alteceva decât să sugă de bani poporul.

Cum e şi vorba aia, banu-i ochiul dracului. Atunci de ce mama dracu, mai umbla biserica cu bani? Acum contează cât de mulţi bani dai pentru a-ţi fi iertate păcatele? Cred că la un moment dat o să pună cititoare de carduri la intrarea în biserică, reclama prin paypal sau mai ştiu dracu ce.

Când trec pe lângă o biserică pur şi simplu mă umple de dezgust. Sincer, nu mă mai mişca cu nimic absolut faptul că am o biserică în faţă sau o colibă. Defapt acea colibă are mai multă însemnătate decât toată biserica aia cu nu ştiu câte turnuri şi alte porcării.

PS : Imi plac bisericile pline de istorie care reprezintă ceva pentru natiunea noastră, nu acestea din ziua de azi. Cele vechi sunt parcă mult mai apropiate de noi ca oameni.

15 comments

  1. Am sa povestesc si eu o intamplare de la mine din orasul Nehoiu (jud. Buzau)…Vine popa cu nu știu ce botez și strânge bani (pentru construirea unei catedrale – constructie ce a durat 20 de ani, si inca mai trebuie pictata)…după ce cântă, o văduvă mai amărâtă îi întinde 3 lei și apoi rămâne să se uite vizor (ca femeia :P) și aude conversatți popii cu dascălul :
    – Cu aștia nu iau nicio cărămidă…:(

    Dar toate astea în condițiile în care el și terminat viluța din spatele bisericii încă din primii ani de la începerea construcției catedralei. A lasat-o doar nevăruită în exterior să nu se supere enoriașii.

    În biblie scrie că trebuie să dam zeciuială din veniturile noastre…Cred că este bine să dai doar în cazul în care cunoști exact traseul banilor dați – nu la măgarii care îi bagă în buzunar. Cred că se strâng sume considerabile care nu au niciun act din colindul popii de-a lungul anului.

    În fine, fiecare este liber să facă ce vrea – chiar și popii – o fac pe propria răspundere!

  2. Eu sunt de acord sa dau bani la biserica, atunci cand vreau eu sau pentru diverse servicii (impartasit, spovedit). Atat. In rest… daca vine un popa sa-mi ceara bani nu dau. Nu din zgarcenie. Din principiu.
    Nu ma deranjeaza ca biserica face afaceri si scoate bani (ex. tipografiile de la Iasi care scot bani frumosi), insa e jenant ce s-a intamplat la Constanta ca s-au imprumutat la banca cand ei au profit de 4 milioane de euro.

  3. …….”cititoare de carduri la intrarea în biserică, reclama prin paypal” …..
    Pai la tv. astazi auzeam de site-ul Mitropoliei, (nu stiu care), site ce are incasari ultra frumusele.
    Eu unul cred in Dumnezeu, nu si in biserica. Biserica in istorie, (Evul Mediu), nu a facut decat sa exploateze masele, chiar sa incurajeze sclavia. Si daca ar putea ar face-o si astazi, pentru ca sefii bisericii nu prea cunosc ce inseamna evlavie, smerenie.
    Hristos o fost sarac, biserica nu, deci, concluzia vine de la sine.

  4. Din pacate, totul are un pret astazi. Si eu vizitez biserici strict pentru arhitectura/pictura si asta daca-mi ies in cale, in rest nu fac eu excursii la manastiri.
    La Curtea de Arges am mers cu placere de ex. pt. ca e incarcata de istorie si legende si vroiam sa vad si eu unde e zidita Ana😀. Si unde-s inmormantati regii. Darrrrr, am fost foarte dezamagita ca era un comert acolo, inclusiv in manastirea care apartinea de biserica, ceva teribil. Talcioc😐.

  5. am aici la Roma niste prieteni care au lucrat la o manastire, au schimbat acoperisul, si mi-au zis ca magari mai mari decat calugarii de-acolo nu exista. Cik pe cand erau 35 de grade afara, nici macar o sticla cu apa nu le-au dat. iarasi ziceau ca nu e voie sa se fumeze in sau pe langa manastire, asta pe cand ei, preotii si calugarii erau mereu in spatele manastirii cu cate-o tigara in mana. pentru 2 saptamani cat au lucrat acolo, le-au luat si bani de chirie, ba chiar mai multi decat se intelesesera. si sa nu mai zic, cik totul era numai termopane, masini de lux, preotii aveau numai ghiuluri de aur, ceasuri, telefoane performante si la cantina mancau numai specialitati, avand o intreaga armata de bucatari ce le pregateau mancarurile.

    si eu care ma gandeam ca a fi calugar inseamna cu totul altceva. pai asa sa tot fi calugar…

Leave a Reply

