Trenurile noastre.


 

Am fost vara asta pana in Suceava pentru o anumita perioada de timp, ca in fiecare an. M-am interesat pe net de tren, la ce ora, cat timp face, ce fel de tren si asa mai departe. Evident nu am plecat cu personalul ca faceam 18 ore pe tren, asa ca am ales un accelerat. 

Ce pot sa spun, degeaba se numeste accelerat, nu am facut 18 ore dar 8 ore tot am facut. Nu a oprit in toate garile, numai in cele principale, dar am impresia ca mai mult de 80% din distanta a avut limita de viteza si s-a miscat ca ochiul mortului.

Asta nu pricep, de ce naiba se mai numeste accelerat cand merge de zici ca moare. Plus vreau sa spun ca in tren era un jeg de nedescris, pur si simplu degeaba incercai sa te uiti pe geam pentru ca nu vedeai nimic la cat de jegos era. Scaunele aratau ca dupa razboi, geamurile de pe holuri nu se deschideau deoarece erau prinse in suruburi de catre anumite persoane, iar de toalete nici sa nu mai vorbesc.

Si cica acelea erau conditii de clasa I, mi se pare greu de crezut. Pur si simplu trenurile noastre sunt sub orice critica, cred ca nici animale nu poti sa transporti cu ele, dar daca asa este nu avem ce face.

11 comments

  1. “Trenurile noastre” toate ..isi vor reveni vreodata?!:)). Mare dreptate ai,bine ca nu suntem nevoiti sa le folosim zilnic… Eu,dupa ce am fost prima data cu trenul am zis: e prima si ultima oara!:| Dar stii cum e vorba aia: daca-i musai,cu placere!:)

  2. Cam asta e problema trenurilor care nu ajung si in Bucuresti.Ca sa explic mai bine ce vreau sa spun o sa fac un rationament:Daca stai in provincie si vrei sa ajungi inprovincie,iar al tau tren nu pleaca din Bucuresti ,te alegi cu un tren jegos,care te lasa scarbit de calatorii.EI bine daca ai norocul si stai in capitala noastra draga,sau imprejurul ei,vezi Ploiesti ai norocul sa mergi de cele mai multe ori cu vagoane noi,care nu put mereu..depinde de cat bun simt au cei de au fost inaintea ta in ele.Cat despre limitarea de viteza,este o maaare porcarie..ex:Pe distanta Bucuresti-Sinaia se poate circula cu maxim 210 km/h..dar hai sa fim decenti si sa nu rupem sinele,deci 160 hm/h..si bine din exces de zel si din grija pentru populatie viteza maxima cu care ii este permis unui mecanic de tren sa mearga este de 90 km/h…intrebarea e de ce?…dar acum ma intreb daca chiar vreau sa aud raspunsul…

  3. Ii dau dreptate Mariei. Exemplu: Mama a fost la Rosiorii de vede cu personalul – d-ala nou, la intoarcere a mers cu un accelerat jegos si multe altele. Deci asa tara, asa trenuri.

  4. Totuși e o diferență intre personal și accelerat…de vreo 10 ore din ce zici tu. E trist, dar zdrobitor de real. Oricum sunt curajoși cei care aleg trenul (de la noi din țărișoară)

  5. eu de fiecare data imi cumpar bilet normal si ma duc la “clasa1” si niciodata nu m-au pus sa ma mut, doar ma mai atentioneaza cateodata. deabea astept ziua cand or sa-mi zica ca vagonul e prea luxos pentru biletul meu :)) asta e, conditii de lumea a 3-a, nu cred ca meritam mai mult.

    si sa nu mai zic de celebrul si tipic romanescul “mers cu nasul” care numa la noi cred ca exista asa ceva. cel putin in italia daca te-a prins fara bilet nu scapi fara cel putin 200 de euro amenda.

  6. @Iulia, eu de obicei merg cu trenul pentru ca nu platesc si e mai avantajos pentru mine, dar mereu am prins conditii bune, numai anul asta a fost dezastru.
    @piticu, pai atunci de ce naiba se mai nuste accelerat ?
    @maria, inseamna ca numai bucurestenii au norocul sa mearga cu trenuri care chiar ofera conditii. Atunci ar trebui sa merg in Bucuresti si sa iau de acolo un tren spre Suceava. Probabil asa voi face la anul.
    @Kathy, din pacate asa este, ma intreb ce spun strainii de trenurile noastre ?
    @Georgel, eu aleg trenul, pentru ca momentan nu pot alege altceva. Cu autocarul nu merg pentru ca pur si simplu e sauna acolo.
    @Pato, norocosule.😀
    @Adriank, am vazut multe persoane care aveau bilet la clasa a 2-a si mergeau la clasa 1 si care au fost trimise in compartimentele lor. Inseamna ca tu ai avut mai mult noroc. Cateodata mai merg si eu cu nasul, dar numai pe distante scurte, nu pe sute de kilometrii.

  7. Pai pe ruta Bucuresti- Sinaia am facut in vara anului 2010 6 ore dus si 8 ore intors cu personalul dar nu pot sa ma plang de conditii. Si o colega a venit mai tarziu cu un accelerat si cica a venit intr-un vagon ce semana cu o ghena… Deci e acelasi ca**t fie ca il iei din Bucuresti, fie ca il iei din alt oras. A, si a facut 5 ore nu 6 ca noi :)) + ca am platit 6 lei de persoana, fiind elevi pe vremea aceea.. acum platim la el, doar ca suntem studenti :”> (sâc) >:)

Leave a Reply

