Fumatul interzis în locurile publice.


Am văzut astăzi la ştiri un reportaj despre această temă, cum cei din parlament au fost de acord pentru aplicarea legii şi la noi. Unii au fost pro, iar alţii contra dar din păcate până la urmă s-a adoptat această lege.

Aşa, acum ce vreau să vă spun. Nu mi se pare normal să se interzică fumatul în locurile publice. Adică nu poţi să mai stai pe bancă, în parc undeva şi să fumezi o ţigară liniştit. Dacă ieşi la un grătar, la o terasă, undeva nu mai poţi fuma în aer liber pentru că este loc public, nu mi se pare normal.

Au mai spus că acum barurile, sau toate locaţiile în care sunt clienţi fumători şi nefumatori să fie separaţi unii de alţii printr-un zid. Cu chestia asta sunt de acord, dacă aş fii un nefumător, nu mi-ar plăcea să îi inspir fumul celui de lângă mine.

Dar să ne gândim aşa puţin, câte locaţii vor şi de acord să facă investiţii pentru a putea primi clienţi fumători şi nefumători în acelaşi timp? Mulţi se vor axa numai pe clienţi de o categorie anume. Aşa, indirect vor scădea şi veniturile, dar să nu discutăm acum despre probleme de genul ăsta.

Să revenim la fumatul în locurile publice. Nu sunt de acord cu interzicerea fumatului în locurile publice. Dacă după ce cobor din troleu, nu e nimeni în staţie şi vreau să îmi aprind o ţigară, să stau să o savurez, doar nu suflu fumul spre nimeni, nu deranjez pe nimeni, nu o să am voie? Mi se pare absurd şi anormal.

 

15 comments

  1. e o veste buna pentru nefumatori. Mie mi s-a intamplat de multe ori sa indur fumul de la careva in statii sau pe strada, nu era placut deloc. Dar in schimb e veste teribila pentru fumatori, asta in cazul in care intradevar se va respecta. oricum la cum se respecta legile in Romania mi-e greu sa cred ca va fi vreo schimbare.
    In concluzie cel mai bine este sa te lasi de tigari. In cazul ala ai respecta si legea si buzunarul si sanatatea.

  2. Eu sunt de acord. M-am saturat sa merg intr-un bar, restaurant, etc. si sa ies de acolo mirosind a tigara de parca as fi fumat 6 pachete.

    Off-topic : fosta mea diriga ? Esti in Economic ?😀

  3. Nu te ingrijora : aceasta lege nu va fi aplicata de cei in drept. Va ramane exclusiv pe hartie ( cel putin in urmatorii 10 ani ).

    Ti-o spune un fumator care incearca sa devina nefumator de 2-3 ori pe luna.

    Daca acest stat ipocrit ar vrea cu tot dinadinsul sa isi protejeze cetatenii, ar scoate in afara legii fumatul si ar interzice comercializarea tigarilor, detinerea, confectionarea, posesia si asa mai departe.

    Dar nu o va face pentru e precum popii care dau lectii din amvon ( falsi ).

    Fumat usor🙂

  4. E o lege foarte buna. Eu ca nefumator trebuie sa suport fumul celor care o fac atunci cand alerg… In sfarsit au dat si parlamentarii o lege buna. Macar de s-ar aplica. Ca nici in tren nu ai voie de fumezi si toti sunt unii care o fac.

    Ca la noi sunt legi doar care se dau, si se aplica facultativ.

  5. Am ajuns sa ni se interzica pur si simplu ce sa consumam si unde sa consumam. Cred ca dupa milioanele de campanii facute impotriva fumatului, toata lumea cunoste riscul si il accepta…

  6. Eu aș vrea să se interzică de tot fumatul în localuri pentru că mi se pare mai sănătos pentru toți. Dar să îți interzică să fumezi afară este stupid.

  7. Absurd, alt cuvânt nu pot să găsesc…

    Eu unul sunt fumător şi după părerea mea este o lege dată naibii’ rău. Dacă cobor la scară şi fumez o ţigară, între timp să vină 2 “gaborii” poliţişti şi să îmi dea amendă pentru asta…

  8. @adriank, da, la cum se respecta legile la noi in romania.
    @Hiksos, dar sunt in spatiul public, pot sa ma dau si eu 2 metru mai incolo si el la fel si s-a rezolvat problema.
    @Dani, unele baruri sunt pentru fumatori, iar altele pentru nefumatori.
    Off topic: da sunt in economic. Si fosta ta diriga e actuala mea diriga.
    @Kysarin, mai bine ca nu fumezi.
    @Uirebit, si eu sper ca pana la urma va fii un mare fas. Oricum asa va fi pana la urma, dar nu ai cum sa nu te agiti putin la inceput cand vezi ca se da o lege de genul acesta.
    @George, cu fumatul in tren nici eu nu sunt de acord, chiar daca sunt fumator, pur si simplu nu mor daca nu fumez in tren. Cand sta mai mult intr-o statie cobor fumez o tigara, beau o cafea si gata.
    @Lumi 12, la un moment dat o sa se trezesti ca nu mai poti fuma nici in propria casa.
    @Val33ntyn, si pe strada esti asediat cu fum de tigara ? Imi e greu sa cred, pe cand daca te duci intr-un bar unde se fumeaza, daca e plin, dupa 10 minute nu mai vezi iesirea.
    @piticu, pai si unde sa fumam ? Ca acasa fumezi, dar ai treaba prin oras, trebuie sa mergi pe nu stiu unde, nu poti sa fumezi ? Nu mi se pare normal.
    @Jteph, sa nu se interzica de tot in localuri, sa fie pentru fumatori si pentru nefumatori, pentru ca asta nu se prea respecta.
    @Dani A, pai da, nu poti sa cobori in fata blogului sa fumezi o tigara sa mai stai la o vorba ca te-au si saltat.
    @Florin, e bine ca nu esti fumator.😉

  9. Nici mie nu imi convine. Nu sunt fumatoare inraita dar uneori cand stau si astept pe cineva si intarzie ala 10 minute simt nevoia sa fac sa treaca timpul. E chiar prostie sa nu poti fuma pe strada… unde naiba mai fumez atunci? In casa nu se poate pentru ca ramane mirosul mult timp dar in aer liber dispare imediat iar pe nefumatori nu ii obliga nimeni sa stea in localuri unde se fumeaza. Se pot aseza la departare de fumatori si gata… ca miros hainele asta e partea a doua, ti-o asumi ca nu ai ce face. ;D

Leave a Reply

