De ce, de ce, de ce ?


De ce este totul atât de complicat pe lumea asta? De ce trebuie să “tragi” atât de mult pentru a-ţi fi bine? De ce mereu când mereu vrei să faci ceva bun, sau ceva util pentru tine şi pentru alte persoane, te loveşti de indiferentă unor persoane care consideră că ele ştiu totul?

De ce, de ce, de ce? Veşnica întrebare pe care ne-o punem. Aceste întrebări le punem încă de când avem vârsta de 4 ani şi până vom fi pe patul de moarte. Mereu vom întreba şi ne vom întreba. De ce să fac lucrul ăsta? Nu mai bine stau în pat şi lenevesc?

Păi uite, trebuie să faci lucrul respectiv pentru că trebuie să îl faci fără să mai întrebi de ce. Mereu ne punem această întrebare, dar de cele mai multe ori nu prea avem răspunsuri pentru ea. Oamenii sunt obişnuiţi să întrebe mereu de ce, fără un motiv anume. Să afle anumite detalii nesemnificative despre ceva anume.

Aşadar de ce este totul atât de complicat pe lumea asta? De ce nu putea fi o lume simplă cu oameni simpli şi buni. De ce trebuie să complicăm noi totul? Mereu trebuie să fie câteva persoane mai presus decât noi şi să complice totul.

7 comments

  1. “De ce nu putea fi o lume simplă cu oameni simpli şi buni ”
    Pentru ca noi oamenii spre deosebire de tine vrem totul numai pentru noi. Este un instinct de supravietuire pe care il au oamenii si animalele diferenta e ca la noi se manifesta si dupa ce iesim din acea stare.

    “De ce trebuie să complicăm noi totul ?Mereu trebuie să fie câteva persoane mai presus decât noi şi să complice totul.”
    Pentru ca dupa ce am atins starea de bine(bani , functie ,statut, popularitate ,influenta,dominatie) dorim sa o pastram cat mai mult timp numai pentru noi . Si pentru asta am inventat :reguli ,legi, cerinte,standarde,birocratia.

    De ce trebuie să “tragi” atât de mult pentru a-ţi fi bine?
    Pentru ca “binele” (bani ,masina, casa ,mancare, functie, statut) este limitat . Traim pe o planeta intr-un spatiu definit si nu infinit deci limitat. Fiind limitat nu ajunge la toata lumea de aceea unii dintre noi trebuie sa lupte pentru a-ţi fi bine.

  2. Inceteaza sa mai iti pui intrebari d-astea si ai sa vezi ca va fi mai bine. Stresul si grijile sunt cele mai mari hopuri in calea succesului. Daca scapi de ele asu daca le eviti, totul incepe sa fie frumos si usor. Parerea mea, nimic nu e mai util si mai presus decat expresia “Fie ce’o fi”.

  3. De ce sunt toate atat de complicate? Eu cred ca in realitate lucrurile sunt foarte simple, insa noi, oamenii, le complicam. uite, spre exemplu, daca toti facem bine, asteptam sa ni se faca bine. Tu iti vrei binele, eu imi vreau binele, ceilalti isi vor fiecare binele.
    Eu lupt pt binele meu, tu lupti pt al tau, ceilalti lupta pt al lor. Si atunci, un lucru simplu, devine complicat pentru ca luptele noastre se intersecteaza uneori si tot ce e simplu se complica.
    Insa eu consider ca cel mai bine ar fi ca fiecare dintre noi sa nu se mai gandeasca la un lucru ca fiind simplu sau complicat, ci sa il priveasca ca (imi cer scuze de cacofonie, nu am inventat eu limba romana) un lucru benefic sau malefic pt el si sa il trateze ca atare.

  4. “De ce ?” pentru mereu omul este curios. Vrea sa descopere, sa invete lucruri noi pentru a-le putea pune in practica sau doar pentru cutiuta de sus. Ar fi fost aiurea sa le stim pe toate, brusc.

Leave a Reply

