Viata in alta tara.


Multi dintre noi credem ca daca plecam intr-o tara straina, gata, totul este mai bine. Din cate am auzit pe acolo nu umbla cainii cu covrigi in coada. Si acolo sunt greutati si acolo sunt probleme, mai ales daca nu mergi la sigur.

Dar multi considera ca daca au trecut vama gata, au scapat si de griji. Am un unchi care, cred ca e plecat de aproximativ 10 ani in Grecia si la inceputul a fost foarte greu si acum spune ca este la fel de greu.

Cel mai greu este dorul de casa. Dorul de cei dragi care sunt departe. Dar stii ca pentru familie te chinui acolo, pentru ca lor sa le mearga mai bine, iar acest lucru te face sa treci peste toate greutatile pe care le intampini.

Asadar, pentru multi merita sacrificiul de a pleca in alta tara, dar pentru altii nu merita. Eu consider ca merita, dar nu consider ca este atat de usor precum pare. Oriunde ai merge este la fel de greu. Diferenta o fac legile si libertatea populatiei.

 

 

28 comments

  1. Singura diferență dintre românia și altă țară e că în altă țară ai niște posibilități de a strânge niște bani. Ai posibilitatea, dar uneori nu se întâmplă. Mai pui niște infrastructură, un pic de profesionalism la locul de muncă și iese o țară civilizată. Dacă românia ar avea euro și două trei autostrăzi plus niște politicieni care să se oprească la maxim un milion de euro din șpăgi și mânăreli nu ar fi nici o diferență.

  2. Nah vezi?! Tot ai gasit un subiect pana la urma…Desi majoritatea pleaca de aici sa stranga bani, dupa care spun ca se intorc, dar nu o mai fac. Stii de ce? Pentru ca acolo e o viata mai buna. Da…intradevar sunt greutati, dar totusi nu se compara stilul de viata de dincolo de vama cu cel de aici. Totul e mai civilizat, desi mai sunt si cateva exceptii…anyway nu se compara cu cetatenii tarani romani.

  3. Si la noi ai libertatea de a face ce vrei,nu te obliga nimeni sa lucrezi pentru un patron,sau pentru stat,lucrezi pe cont propriu,nu-ti spune nimeni sa faci o scoala intr-n domeniu care nu-ti place,ai de ales. Greu e peste tot in lume,doar ca romanii se uita doar pe realitatea,antene si otv,iar acolo spune numai cat de rau e in tara asta.

  4. Stii..plecatul asta e cu dus si intors,adica depinde de caz.. Eu am auzit oameni care au plecat,am chiar si rude stabilite prin Canada,Germania,care o duc foarte bine acolo, s-au realizat si nu mai vor sa se intoarca aici.Astea sunt cazuri fericite,desi nici ei nu au batut din palme ca sa se realizeze,dar mai sunt si alte cazuri de oameni,care pleaca,mai mult asa de capul lor,sau se lasa convinsi de alti naivi,iar cand ajung acolo si vad ca nu au reusit nimic,au ramas fara bani,ajung boschetari sau o iau pe alte cai (fura,”afaceri” cu droguri si alte cele) si in cel mai bun caz apeleaza la rudele din tara ca sa ii ajute sa se intoarca inapoi.Un prieten de al meu spunea ca :daca cumva ti se intampla ceva si ai nevoie de ajutor(economic,moral etc.) aici poti apela la o ruda,un prieten ceva..dar acolo mai greu,asa ca daca nu esti sigur pe tine si de ceea ce va urma acolo,mai bine ramai aici..:)

  5. Este foarte greu afară, dar acolo eşti respectat dacă-ţi vezi de treabă şi eşti plătit pe cât munceşti nu ca la noi. Personal, mi-ar place să locuiesc în Spania/Madrid.

  6. am un prieten care ar pleca in orice moment daca ar avea ocazia. :))

    si sincer si eu as pleca, prea multa prostie si pupincurism in romania asta… :-<

  7. Cum spuneam si pe alte bloguri…
    Avem Carpatii, Dunarea, toate formele de relief, clima temperata si multe lucruri frumoase de la mama natura.Avem si istorie….Mihai Viteazu,Iancu de Hunedoara..Primul razboi mondial cand Romania era foarte mica si a tinut piept Germaniei(Care era o mare putere)…Nicolae Ceausescu care a tinut piept rusilor…Ce tari mai au asa istorie si asa forme de relief?

  8. Eu nu as pleca din Romania eu astept … astept sa plece toti romanii din Romania… si pana atunci am sa emigrez in elvetia… nu sa muncesc ci sa colind Alpii Elvetieni ca imi plac drumetiile montane…

    “DannielPH March 21, 2011 at 20:54 | Permalink Normal ca e greu si acolo, urla toti pe tine, esti tratat ca un sclav dar macar esti platit cat de cat cinstit pentru munca depusa”
    OARE ???? oare esti platit asa cum zici ???
    Si in tara poti fi platit …!!! dar ce sti sa faci pentru mai multi bani ???

  9. da frate dar in strainatate esti respectat daca esti om… adica nu trebuie sa faci ore suplimentare uneori chiar vreo 28 ore peste cele 8 ca trebuie sa predea un contract patroana. Traiesti decent cu ce castigi si spre exemplu iti permiti sa cinezi la restaurant!

  10. Daca te duce capu si ai vointa poti sa pleci, te descurci mai bine acolo, daca nu, stai in tara si asteapta sa imbatranesti inainte de timp

  11. peste tot tebuie sa muncesti, dar dincolo stii pentru ce o faci si, in plus mediul de viata este cu totul altul…oamenii sunt mai civilizati, nu sunt caini pe strada, sistemul sanitar functioneaza, tiganimea cu scuipa seminte la orice colt de strada, exista mai mult de 20 de km de autostrada, nu exista PDL…

  12. in alte tari am fost in concediu … de muncit am muncit si ore suplimentare si am fost platitit pentru fiecare ora… eu zic ca fiecare doarme precum isi asterne … lumea se plange in general chiar am avut oameni cu care am incercat sa lucrez.. toti aveau pretenti toti vroiau mai mult … si nu ii condamn pt ca vor .. ii condamn pt ca la schimb nu ofereau nimic… in romania excluzand sistemul politic care e extraordinar de infect… si mentalitatea cetateanului de rand este precum sistemul politic… poate o sa aveti ocazia unii dintre voi sa aibe 2 3 angajati sa vedeti despre ce vb eu …
    Bafta la plecat afara tuturor celor care vor sa o faca.. le urez o viata buna … si roza… la mediterana…

  13. @GiacomO, pana sa ajunga Romania precum alte state o sa mai dureze o lunga perioada de timp. Dar asta nu depinde numai de politicieni, depinde si de noi ca oameni.
    @Bibi, pana la urma am gasit. Da, banuiesc ca nu se compara cu traiul de aici, nu am apucat sa experimentez, dar sper sa o fac cat de curand. Dar speranta moare ultima cu privirea la civilizatia din Romania.
    @Glappy, da, ai libertate. Nu e ca inainte de ’89. Dar vreau sa stiu daca merita ? Si daca nu lucrezi pentru patron sau pentru stat ce faci ? Ca nu poti trai numai cu aer.
    @Val33ntyn, normal ca nu poeste tot este bine. Conteaza sa stii si unde sa pleci.
    @Iulia, pai da, acolo esti un strain. Nimeni nu te ajuta, se uita ciudat la tine. Mai ales daca aud ca esti din Romania.
    @Jteph, normal, daca vrei ceva bun trebuie sa sacrifici ceva. Peste tot este greu.
    @REVICT, normal, conteaza sa muncesti nu sa stai sa freci menta, ca pentru asta nu te plateste nimeni. Si mie mi-ar placea sa merg in Anglia.
    @DanielPH, pentru urlat si tratat ca un scalav, mai bine raman in tara. Pentru ca aici se practica lucruri de genul acesta. Daca plec intr-o tara straina plec pentru a-mi fi mie mai bine nu pentru a striga anumite persoane la mine si pentru a lucra pe nasturi.
    @andrew, cu prima ocazie as pleca si eu. Dar mai stau, sa termin liceul, sa fac facultatea si poate dupa aceea o sa am noroc.
    @Raul Pop, da avem. Nu spun ca nu avem. Dar degeaba avem aceasta istorie si aceste forme de relief daca nu stim sa le punem in evidenta.
    @Zippo, fiecare cu alegerea lui.
    @Pato Basil, evident daca esti serios si te tii de munca totul este in favoarea ta. Aici poti trai decent cu ce castigi ?
    @Dory, corect, daca te duce bila ai sanse, daca nu, degeaba.
    @Ionut Ungureanu, pai normal ca nu te duci acolo asa, la ghici. Dai cu banul si alegi tara unde pleci.
    @aloe vera, m-am uitat. De cateva zile am reinceput sa ma uit la stiri. Cred ca de la asta se trage si postul asta.
    @Hiksos, sunt multe plusuri pe care ei le au si noi nu. Dar eu sper ca in viitorul apropiat sa avem si noi acele plusuri. Daca se intampla asa, promit sa raman in tara.
    @Dani, poate te impinge acasa doar dorul de familie, de prieteni si de locurile din Romania.
    @Zippo, peste tot sunt pretentii si din parte angajatului si din partea angazatorului. Conteaza sa ii impaci pe amandoi. Nici eu nu sunt de acord cu cei care vor mult si in schimb dau putin inapoi.

  14. Si eu as pleca din tara asta, dar mi-ar fi greu. Chiar daca stiu ca fac un ban in plus, nu e tot aia ca si cum as fi acasa.

  15. Tatal meu este plecat de 10, aproape 11 ani in Italia, am fost si eu si am vazut ce conditii sunt acolo. Ma gandesc sa dau la facultate acolo, daca as putea si acum as pleca acolo! Acum depinde, de la om la om, pentru unii poate fi mai greu pentru altii mai usor.

    Daca as pleca, singurul lucru de care mi-ar parea rau ca am lasat in urma este familia in rest, nimic legat de tara asta!

  16. Ai mare dreptate , dacă ai pe cineva acolo unde să mergi , să mănânci , să dormi , să vorbeşti e mult mai uşor , dar dacă pleci singur , nu cunoşti limba , stai prin gară , normal că ţi-e mult mai greu , şi desigur contează şi ce faci acolo , normal ai 2 posibilități: să furi s-au să muncești , depinde de tine ce alegi.

  17. ce comentat e articolul :)) cam de aici vine si esenta subiectului, foarte multi au o parerea formata din auzite. cei mai multi aud ca unii o duc bine peste hotare, ori se satura de problemele din România, si automat au impresia ca varinata cea mai buna este sa plece. Succesul în strainatate depinde de foarte multi factori, la fel cum depinde si de cât de capabil si de inteligent esti. Cert este un lucru, viata unui om modest dintr-o tara civilizata, este de 10 ori mai frumoasa decât a unui bogat din România.

  18. Si eu ziceam ca as fi dispus sa plec. Dar totusi, nu cred ca m-as putea adapta. Am fost acum 2 ani in Grecia si cand am intrat intr-un magazin tot intrebam oamenii din jur cat e pretul parfumului pe care voiam sa-l cumpar. Raspunsul era acelasi : “I have no idea”. Toti erau clienti. La un momendat numai vad ca vine un nene foarte distrat din capatul celalalt al magazinului. Ala era vanzatorul. Sigur ca eu as fi putut pune parfumul in buzunar si sa plec. Dar el nu-si facea griji. Stia ca la ei nu se pune problema furatului. Acolo poti fura pe rupte daca esti roman. Caci aia aproape ca nu stiu sensul acestui cuvant. Deci mi-e greu sa cred ca as putea trai intr-o tara unde sa nu existe asfalt cu denivelari chiar si pe artera principala, unde oamenii sa alerge prin parc de buna voie, fara a fi fugariti de propietarul portofelului sau de vre-un caine furios, sa vad oameni care iti zambesc daca te uiti la ei… Nu cred ca pot. M-as simti ca omul de neanderthal in Manhattan.

  19. Numai cel care a ramas definitiv afara stie ce e in inima lui,si daca dorul si singuratatea care te mananca precum cancerul,merita pasul…depinde ce constructie ai…in inima ta vesnic vei fi pustiu…

Leave a Reply

