Oameni si oameni.


 

Am vazut zilele trecute o emisiune foarte interesanta pe National Geografic in care erau prezentate mai multe categorii de oameni. Din punctul meu de vedere unii mai ciudati decat altii. 

Prima categorie consta in oamenii carora le este teama sa vorbeasca cu persoanele din jurul lor si sa incerce sa obtina o relatie cu o persoana. Ei bine, acele persoane au ca parteneri de viata papusi confectionate dintr-un material sintetic in marime naturala. Acele persoane au spus ca s-au atasat mai mult de papusile lor decat orice altceva, deoarece le ofera siguranta ca nu au nimic de pierdut. Desi multi au spus ca daca vor gasi femeie perfecta, vor renunta la papusi, mi se pare greu de crezut ca vor renunta atat de usor la ele, mai ales ca unele au facut parte din viata lor aproximativ 5 ani. De obicei persoanele care recurg la aceste metode sunt persoanele care au teama de comunicare.

Urmatoarea categorie se regaseste din pacate si la noi. Casatoriile intre persoanele minore. Am observat ca aceste casatorii au loc de obicei in locurile defavorizate cum ar fi India. Din pacate copii nu se pot opune cu nici un drept. La acea emisiune o fata in varsta de 7 ani chiar a spus ca ii place de baiatul vecin (tot in varsta de 7 ani), dar asta nu inseamna ca o sa se casatoreasca cu el. Parintii vor sa ii casatoreasca din fel si fel de motive. Cum am spus, aceste, din pacate, se regasesc si la noi, in special la familiile rrome.

A treia categorie are la baza relatiile umane. Un cuplu format dintr-un barbat si o femeie. Nimic special pana acum, dar acest cuplu este adeptul infidelitatii negociate. Adica ambele persoane sunt de acord ca fiecare sa se intalneasca cu alte persoane si de asemenea pot intretine relatii sexuale cu acele persoane. Totul este de comun acord. Mie mi se pare imoral acest lucru. Ei considera ca aceasta regula ii face sa se apropie mai mult unul de celalalt decat un cuplu normal. O persoana care este adepta a acestor reguli chiar a scos si 2 carti in care spune totul despre aceste relatii. De la ce trebuie sa faci si sa faci anumite lucruri pentru a nu depasi limita. Persoanele care duc o astfel de viata sustin ca in momentele in care nu intretin relatii sexuale cu alti parteneri duc o viata absolut normala.

Ultima categorie dar nu cea din urma consta in barbatii care au mai multe sotii. Poligamii. In anumite tari este legal acest lucru, iar totul pare normal. Ce mi s-a parut interesant a fost faptul ca un barbat din Marea Britanie este poligam, iar acesta are in total 7 sotii. Ma intreb daca in statele din Europa acest lucru este normal. Acel barbat impreuna cu cele sau femei au 12 copii. Intrebarea care este in mintea mea este aceasta : De ce s-a casatorit cu 7 femei ?

14 comments

  1. Boogie nu mi-se pare imoral deloc infidelitatea negociabila deoarece ei au stabilit un set de reguli stricte !
    Ei au dreptul sa se intalneasca cu alte persoane STRICT pt SEX!
    Plus aceste reguli sunt de asa natura incat sa mentina relatia stabila si pt a evita atractia psihica si atasamentul . De exemplu:
    Nu au voie sa se tina in brate cu partenerul de sex in timp indelungat,sa se mangaie,sa arate compasiune,iubire etc ca sa nu se produca vre-un atasament sau vre-o indragostire intre iubit/a si partenera/ul de sex,
    Cum am zis,nu e imoral!
    Imoral este pedofilia,adulterul dus la extreme,Sadomasochismul sexual etc
    Cat timp ei sunt fericiti si le convine si asta face ca relatia lor sa dureze,nu vad nici o problema!
    Logic ca este riscul de a te indragostii de partenera/ul de sex,dar si-l asuma amandoi.
    Pace

  2. Omenirea s-a tampit privind prea mult la televizor.
    Cea mai curata si demna de apreciat comunicare se gaseste in familie, in acea familie in care infidelitatea nu exista, unde increderea reciproca este batuta in cuie, unde copiii au un model demn de urmat.
    Aberanti si prosti gramada care se uita toata ziua la Tanar si nelinistit sunt multi, macar de ar tine doar pentru ei ineptiile si tampeniile. Ca sa nu mai vorbesc de bulangisme si pedofilii, masturbari si alte nascaciri ale unor deviati psihic.

  3. Tare faza cu 7 femei dar oarecum nashpa, nashpa pentru ca acolo nu mai este vorba de iubirea dintre doua persoane, ci o iubire intre 8 persoane, femeile care se casatoresc cu barbatii poligami ori sunt proastea ori oarbe

  4. si eu de curand mi-am cerut pantoful in casatorie, dar m-a refuzat :))
    eu nu stau sa-i judec p-astia, cum nu-i judec nici pe homosexuali. faca ce-or vrea, atata vreme cat nu am deranjeaza pe mine.

  5. @Serj, dar eu tre intreb din punctul tau de vedere. Tie ti-ar placea sa ai o relatie baza pe aceste reguli ?
    @REVICT, pe ideea aceasta merg si eu. Atunci ma intreb de ce s-au mai casatorit ?
    @derscanu, corect. Cel mai bun mediu este acela dintr-o familie unita.
    @Roxana, banuiesc ca nici o femeie nu ar accepta asa ceva.
    @Bucur, ai dreptate. Ce e prea mult strica.
    @val33ntyn, ori pur si simplu se plictisesc si vor sa vada cum e.
    @Kysarin, cel mai bine este sa spui direct parerea ta. Da, probabil asa este.
    @Berila, nu mai stiam exact ce au spus ei acolo. Mai mult m-a interesat ideea.
    @Dani, mult prea ciudata. Ori ramanem noi in urma.
    @adriank,😆 asata asa este, pe tine nu te deranjeaza cu nimic aceste lucruri, dar am vrut sa arat putin lumea in care traim astazi.

  6. Personal nu mă deranjează cu nimic ceea ce fac ei, însă eu cred că ceea ce fac ei sunt de fapt nişte scuze. Unora li se pare la modă, altora li se pare ceva special iar unii se cred un fel de Dumnezei. În cazul poligamiei femeia mi se pare a avea rolul unui obiect sexual, că nu văd de ce ai avea nevoie de 7 femei când poţi să ai una singură.

    În cazul cu infidelitatea negociată – ceea ce este între ei nu poate fi definită ca dragoste, ci ca un contract în care se impun nişte reguli. Adică cu ce te face mai bun că te culci cu altcineva? Într-o relaţie şi pentru noi oamenii, sexul nu înseamnă totul în viaţa asta, deşi pentru unii asta este, însă, tot ce putem face este să încercăm să-i înţelegem pentru că ceea ce fac ei nu sunt decât nişte lucruri învăţate de la alţii. În ziua de azi nu prea găseşti exemple demne de urmat, pe care să le vadă toţi, ci se arată celelalte pe care cei mai mulţi le urmează. Cum putem să nu îi înţelegem când unii dintre ei nu ştiu prea multe! Mă gândesc că noi cei care vedem lucrurile aşa cum le descrii tu mai sus putem să ne străduim şi să fim nişte exemple pentru cei din jurul nostru.

    În cazurile minorilor e mai complicat puţin, din ceea ce ştiu eu părinţi uneori “forţează” astfel de evenimente, deci într-un fel este responsabilitatea lor.

  7. Completez, pentru că de abia am văzut, se potriveşte perfect citatul săptămânii la acest articol: Fii tu însăţi schimbarea pe care vrei să o vezi în lume. “Mahatma Gandhi”. Dacă vrem să schimbăm ceva, trebuie să ne schimbăm pe noi şi modul nostru de percepţie, altfel nu facem decât să negăm ceva ce avem în noi…

  8. Am citit undeva o chestie interesanta, ceva gen citat: “democratia, pentru mine, insemna liberatatea ta de a lupta pentru drepturile mele, ca eu, atunci cand o sa le am, sa nu le respect pe ale tale”.
    Poligamia este libertate sexuala? Ce stiu despre libertate femeile care sunt in relatii poligame? Unele nici macar nu stiu ca li se intampla asta, iar cele care stiu au probleme legate de educatie, de personalitate, probabil origini arabe. Nu vorbesc de exceptii!
    casatoriile intre copii, la unele popoare, etnii… sunt un fel de afaceri. Indienilor, cand li se naste o fata, e semn de saracie si nenorocire, de aceea dorinta de a o marita repede. Sentimentul de iubire era egal cu cel de adoratie&supunere pentru sot. (In general in istorie li s-a rezervat femeilor genul acesta de atitudine, de ex. in antichitate femeile nu avea ce cauta la jocurile olimpice, nici ca spectatoare. )
    Cum am spus, omenirea in faza salbatica…

Leave a Reply

