14 Februarie.


Dupa cum stiti, maine este 14 februarie si implicit este valentine’s gay sau valentine’s day. Oricum ai spune sau ai scrie tot o porcarie este. Cel putin asa mi se pare mie si aceasta parere nu o sa mi se schimbe prea curand.

Asadar, aceasta zii hidoasa care are loc in fiecare an pe data de 14 februarie este luata de la americani. De parca noi nu avem dragobetele noastre. Acea sarbatoare sau nu stiu cum sa ii spun, pot sa o accept. Dar asta nu. De ce ? Pentru ca e luata de la americani.

Pentru ca noi nu putem avea o cultura a noastra, trebuie sa luam sarbatori de la altii pentru a ne simti bine, sau pentru a incerca sa fim in randul lumii. Acum dragobetele nu mai sunt la moda, dar valentine’s gay e perfect normala.

De ce mereu trebuie sa copiem chestii de la altii ? Cred ca peste o perioada de timp, aici la noi va fii un fel de “gradina zoologica a sarbatorilor” in care vor fii sarbatori de la arabi, americani, hindusi, indieni si asa mai departe.

De ce nu putem avea o cultura proprie ? Pentru ca nu mai e la moda. Pentru ca nu suntem in pas cu lumea. Dar pana la urma de ce trebuie sa fim in pas cu lumea ?

Edit : Am modificat imaginea, pentru ca, cea dinainte prezenta niste probmele. Cred ca si aceasta imagine este destul de reprezentativa.

23 comments

  1. Nici eu nu sunt adeptul acestei sarbatori. O consider o manipulare stric comerciala.
    Poate ca in sine, ca esenta, o zi a indragostitilor este O.K. Dar asta in sensul de a petrece mai mult timp cu persoana iubita, nu alergaturi prin magazine dupa coduri.

  2. Frustat mai esti Bobo :)) ! Patriotule! ;;) Sa te iei de mana cu managerul paradisului masii ! :*** [PS. Ne vedem marti la scoala.]

  3. Ideea pe care merg romanii este urmatoarea,sa fie cat mai multe sarbatori,pentru a nu lucra,cu cat mai multe sarbatori,cu atat mai multe motive de petrecere. Aceasta sarbatoare imprumutata de la americani nu are nici un rost la noi,avand in vedere ca avem o sarbatoare a noastra putin mai tarziu exact la fel,care merge pe aceeasi idee.

  4. Am copiat si Halloween-ul , si Valentine’s Day… ce am mai copiat oare? :S
    Oricum e pacat ca ne pierdem foarte usor VALORILE AUTOHTONE. E pacat.😦

  5. nu imi place la Ballantines Day mai ales semnificatia infantila. faza cu copiatul o face cu atat mai artificiala. Dar vina principala pentru ce ni se intampla o au femeile care abia asteapta inca un motiv oficial sa primeasca un cadou. de parca nu se apropie 1 si 8 martie…

  6. @derscanu, pai multi considera ca ziua indragostitilor inseamna sa tre plimbi prin oras si sa cauti cel mai nemaiintalnic cadou, chiar daca asta dureaza toata ziua.
    @Beatrice.Bibi, nu sunt frustrat, dar ma enerveaza chestiile de genul asta.
    @Pato Basil, multumesc ca esti de acord cu mine.😀
    @Roxana, nici mie. Daca imprumutam lucruri imi da impresia ca nu avem originalitate, ca nu avem coloana vertebrala.
    @Glappy, pai exact asta vroiam sa spun si eu. De ce sa sarbatorim 2 sarbatori la fel ? Numai ca una mai tarziu si una mai devreme. Si de ce sa sarbatorim una imprumutata cand avem si noi originala ?
    @Kysarin, o sa mai trebuiasca sa copiem ziua Americii si s-a pus punctul pe “i”.
    @Hiksos, pe mine ma deranjeaza faptul ca este copiata. Atat.
    @DanielPH, chiar nu o sa particip.
    @skykery, multumesc ca sa ma sustii.😀
    @REVICT, te-am citit si ti-am lasat parerea mea.

  7. Multumesc Boogie pentru raspuns si pentru ca m-ai citit in primul rand! Am cumparat un trandafir cu 6 lei, o ciocolata cu 5 lei si o sticla de vin cu 11 lei. Dintr-o zi obisnuita, am facut una mai intensa emotional cu doar 22 lei. Fiecare cu parerile lui, dar eu personal ma bucur de aceasta zi la fel cum ma voi bucura si de Dragobete(24 Februarie).
    Iubiti-va mult!

  8. Noua ne place sa luam mai toate prostiile de la altii, nu lucruri bune, constructive. In primul rand tine si de marketing, comerciantii fac super-mega-extra oferte la orice, au inceput sa inventeze astia pana si vinuri marca “te iubesc”, iti baga pe gat toti ursuletii, iepurasii si inimioarele, te imbie cu meniuri “afrodisiace” poate o avea chef romanu` sa se iubeasca mai mult si sa ii creasca si lui vanzarea.

  9. Ştii de ce luăm de la alţii? Pentru că noi avem impresia că ceea ce am avut/avem nu este bun. Dragobetele nu este un fel de Valentine’s Day (sau invers)? Ideea e că a fost un prilej bun de a face două sărbători în care vânzătorii “mai africani” de prin ţară să poată să vândă cât mai multe căcaturi din pluş luat din Europa şi vându-te la preţ triplu.

  10. @Dani, banuiesc ca are mult mai multe denumiri.
    @REVICT, felicitari. Ma bucur ca iti place sarbatoare asta si nu am nimic impotriva sa o sarbatoresti. Sa fi iubit.
    @Ioana, evindent ca s-au implementat si ideile de oferte si asa mai departe. Mereu cand apare o sarbatoare de genul asta apare si o noua strategie de marketing. Dar pana la urma ramane la alegerea fiecaruia ce vrea sa faca.
    @stiLizer, asta asa este, anumite lucruri in acesta perioada se vand triplu fata de alt undeva. Si exact asa o sa se intample si de Paste. Dar de cele mai multe ori, ceea ce aveam noi este mai bun de 100 de ori fata de ce au strainii. Numai ca nu stim noi sa le punem in evidenta.

  11. Parerea mea sincera e… ZIUA ACEASTA ESTE O ALTA SCUZA DE A CHELTUII BANI PT ANUMITE BUNURI CARE SA ARATE CA VAI CAT DE MULT ITI IUBESTI IUBITUL/IUBITA… MARKETING!!!

    VAAI…IUBITUL MEU…E VALENTINES GAY…NU IMI IEI SI MIE UN CADOU?(in limbajul femeii….daaaaa-mi atentie….te rog….f*te-ma….iubeste-ma….cheltuie bani pt mine….pune-ma pe un piedestal si fa-ma regina ta…daaaa)

    Si apoi ne plangem ca de ce majoritatea romancelor sunt asa materialiste….LE FACEM NOI BARBATII ASA IN PUII MEI….

    Poate exagerez,defapt exagerez!
    Acum realist va spus…valentines day nu mai este ce era inainte..adica o zi dedicata exclusiv indragostitilor…o zi libera o zi in care poti fi cu iubita/iubitul si sa impartasesti momente…ci a devenit o alta afacere de a vinde ORICE cacat in forma de inimioara!
    Valori oameni buni! Unei fete care te iubeste cu adevarat si nu din orice interes nu ii pasa cat de gros ai portofelul(chit ca fete de genu sunt din ce in ce mai rar,dar inca exista nu va pierdeti speranta) ci cum esti tu ca om,ca persoana! IUBIREA.FERICIREA,RESPECTUL,INCREDEREA….NU SE POT CUMPARA…CI CASTIGA….SAU OFERII DIN INIMA…DIN PURA SINCERITATE SI DIN PURA UMANITATE…!!
    UNDE E UMANITATEA? MANIPULARE GROSOLANA!!

    Eu de valentines day…am iesit cu iubita sa vedem un film…apoi la o cafea…ATAT….nu i-am luat NIMIC…nici ea …nici eu….!!

    P.S. cui nu-i convine comentul meu…nu-mi pasa !

  12. Astăzi treceam prin centrul oraşului, şi sincer, mă bucurat nespus că nu am mai văzut inimioare şi ursuleţi la tot pasul.

    Valentine’s Day reprezintă mai mult o sărbătoare cu specific comercial….

  13. @Pato Basil, e mai bine sa fii neutru.
    @Serj, atat vreau sa te intreb, cri a vazut comentariul care l-ai scris ?
    @Str3n6arizza, pai da, este o sarbatoare comerciala si atat.
    @andrew, unii romani sunt originali, dar cand e vorba de sarbatori, nu mai stiu cat de originali suntem.

  14. In general mie nu-mi plac lucrurile copiate sau furate, cu atat mai mult sarbatorile…dar de ce mereu intra in discutie americanii?, oare chiar atat de mult ne dorim sa copiem tot ce au ei, fara a trece macar prin filtrul gandirii???
    Mai e o saptamana pana la Dragobete si nici o reclama la tv sau radio, nici o petrecere organizata special cu aceasta ocazie…offf, unde am ajuns…

Leave a Reply

