Iertarea.


Ne este oare atat de greu sa ne cerem iertare sau scuze cand am gresit ? Sau cand ni se atentioneaza ca am gresit ? De ce, celor mai multi oameni le este teama sa isi ceara iertare chiar si cand au gresit ? Va spun eu de ce, pentru ca nu vor sa dea impresia ca sunt slabi, de aceea.

De obicei ce-i care nu recunosc ca au gresit sau nu vor sa isi ceara scuze cand au facut o chestie urata, sunt cei care se cred mai superiori sau mai duri fata de ceilalti si nu vor sa coboare la nivelul lor. Se cred mai inferiori daca isi cer scuze. Defapt e invers, nu esti mai inferior daca iti ceri scuze, ci mai superior, pentru ca dai dovada de omenie si de caracter.

Acum putini mai sunt cei care sunt oameni de calitate. Daca observati in ce societate traim si observati persoanele din jurul nostru, va dati seama despre ce vorbesc. Acum nu mai este la “moda” sa iti ceri scuze, ci sa treci mai departe ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Iar cei mai multi iau aceasta “moda” foarte in serios. Spre dezamagirea lor.

Eu sunt de parere ca atunci cand ai gresit si iti mai si confirma cineva ca ai gresit se cuvine sa iti ceri scuze. Poate unii sunt de parere ca sunt cam “de moda vche” dar cel putin asta este parerea mea si asa cred ca putem fi o societate de oameni cu caracter.

Acum, de ce ne este atat de greu sa iertam ? Poate din cauza ca ne este teama sa nu fin din nou raniti ? Sa nu fin din nou dezamagiti de acea persoana ? Sau pentru ca nu vrem ? Desi cineva a gresit fata de noi merita o a doua sansa. Oricine merita o a doua sansa, numai sa nu o risipeasca sipe aceea cum a risipit-o pe prima.

Cand iertam, daca iertam parca ne simtim si noi mai bine, mai impacati cu noi si facem si persoana pe care o iertam sa se simta la fel. Nu e un lucru bun ? Nu ar trebui sa mai purtam atat de multa ura intre noi si sa incepem sa fim mai buni unii cu ceilalti. Pana la urma nu avem nimic de pierdut.

7 comments

  1. In tot ceea ce ai spus aici ai mare dreptate,eu una nu sunt de parere ca esti de moda veche,probabil asta cred cei care,cum ai spus si tu,se cred superiori…in ceea ce priveste iertarea e mai complicata treaba,acum depinde de fiecare caz..si eu am fost iertata,cum s-ar spune:”am primit o a doua sansa” si din pacate am irosit-o si pe aceasta😐,bineinteles ca nu o mai merit si pe cea de a treia..dar poate asta imi v-a fi de folos pe viitor.

  2. Nu mi-e greu sa iert. Imi este insa, foarte greu sa uit. Trec cu vederea multe lucruri dar uneori totul se aduna si ceea ce urmeaza nu e deloc placut …

  3. @Andrew, ai dreptate.

    @Iulia, cel mai bine e sa nu stagnezi in greseala, daca ai gresit treci mai departe.

    @Dani, da, amintirile se aduna si ele dispar mult mai greu.

Leave a Reply

