Comunismul.


Am auzit multă lume discutând despre faptul că era mult mai bine în comunism faţă de acum. Eu nu am prins era comunistă, dar din ce am mai citit şi eu, ce am mai auzit şi eu mi-am dat seama că acum e mult mai bine ca în comunism, sau cel puţin asta este părerea mea.

Unor persoane le este implementat în minte de către societate, faptul că era mai bine în timpul comunismului, iar altele pur şi simplu nu s-au obişnuit cu trecerea de la comunism la democraţie şi au rămas cu aceleaşi idei prost concepute. Deşi multă lume spune că a fost mult mai rău în comunism, alţii îi duc dorul.

De ce ? Lumea duce lipsă răului ? Nu spun că acum nu este destul de rău, dar bănuiesc că este mai bine ca în comunism. Dar unele persoane spun că era mai bine atunci pentru că aveai un loc de muncă sigur (pe scurt, erai obligat să munceşti chiar dacă vroiai sau nu), nu ca acum.

Dacă era comunism acum sigur lumea plângea după democraţie. Şi făcea tot posibilul să fie democraţie, acum dacă este democraţiei, lumea plânge după comunism. În nici un fel nu este bine. Până la urmă cum este bine, că mă uit în jurul meu şi pur şi simplu rămân debusolat.

Da, aveai un loc de muncă sigur, dar nu aveai libertatea care o ai acum (chiar dacă unii o înţeleg greşit), nu puteai să mănânci liniştit, pe saturate sau ce vroiai. Nu înţeleg cum unele persoane pot să ducă dorul unor asemenea lucruri. Poate reuşiţi să îmi răspundeţi voi la întrebări. Mereu şi mereu am numai întrebări.

12 comments

  1. subiectul este foarte greu de dezbatut mai ales pentru cei ce nu au trait in acele vremuri, in prezent Romania este impartita in 4, cei care o duceau bine pe vremea aceea – acum spun ca atunci era mai bine, cei care nu aveau rude la PC si o duceau rau – acum spun ca e ceva mai bine, cei care spun ca era rau si atunci iar acum mare diferenta nu e si cei pana in 25 de ani a caror opinie oscileaza in functie de cum o duc in prezent. Eu sunt din categoria a 4-a.

  2. Având în vedere cât de mult se discută, de fapt, cum toată lumea are o replică contra alteia, dacă una e pozitivă, unul o poate întoarce pe toate părţile şi invers, nu ai de unde să ştii, dacă nu ai trăit pe vremea aia, părerea mea.
    Şi, fie că voiai sau nu, munceai. Dar, nu munceai pentru binele tau?
    Nu mureai de foame, dar acum, câţi sunt în situaţia asta?
    De fapt, mă contrazic singură aici, că am auzit că şi pe vremea aia era aşa…
    Fuck. Habar n-am : )).

  3. Eu una nu eram pe-atunci si nu ma consider in masura sa comentez prea mult. Din ce mi-au povestit ai mei? Mama era fiica de politist, deci avea detoate, la orice ora. Tata era fiu de membru de partid, deci nu-i lipsea absolut nimic. Ma gandesc ca altii n-or fi fost la fel de norocosi. Sunt sigura de asta.

  4. Din ce mi-au zis mie parintii, am inteles ca pe vremea comunistilor aveai un serviciu stabil si o casa, dar nu aveai deloc libertatea pe care ti-o doreai, in plus la TV il vedeai doar pe Ceausescu..Desene animate nici nu stiu daca erau, sau, daca erau si atunci era o ora destinata lor..Acum, in democratie n-ai serviciu, n-ai casa.. Stai si ceri un ban la colt de strada..

  5. @adriank, cum este a patra categorie ? ca nu am inteles prea bine

    @nextbulady, da multa lume se contrazice pe tema asta. Dar nu reusesc sa inteleg de ce unora le este dor de comunism.

    @utiscinteianu, cu siguranta ca unii nu erau la fel de norocosi. Dar dupa comunism poate le-au mers mai bine, poate acum traiesc pe picior mare. Garantez ca ei sunt unii carora nu le este dor de comunism.

    @Carmen, iti ofereau toate conditiile pentru a putea trai, dar nu te simteai fericit in sinea ta. Dar acum cand e democratie intr-o masura este si vina oamenilor si intr-o masura este si vina celor de la putere, deoarece nu stiu ce sa faca. Sunt degeaba.

  6. “@adriank, cum este a patra categorie ? ca nu am inteles prea bine” – pai noi astia mai tineri care daca in prezent o ducem bine spunem ca acum e mai bine ca niciodata, sau daca o ducem nasol zicem ca am fi preferat sa traim in comunism. Tinerii pana in 25 de ani nu ar trebui sa vorbeasca in prezent despre comunism, asta e parerea mea.

  7. Si atunci si acum este bine pentru hoti si nenorociti.
    In ce ne priveste pe noi, oamenii de rand, ar trebui sa ne gandim ca un serviciu si o casa nu inseamna TOT. Viata necesita mult mai mult. Asa cum un caine hranit bine zi de zi, insa in lant, nu este fericit. Poate se obisnuieste in lant insa nu e tot una. Obisnuinta nu inseamna ca asa si trebuie.
    Libertatea valoreaza mai mult decat o farfurie cu mancare, o casa sau o masina. Libertatea este un DAR(cadou) pe care ar trebui sa il respectam.

  8. @adriank, iti respect parerea, dar nu stiu cum nu poti vorbi despre acest lucru, cand de jur imprejur numai asta auzi. E imposibil.

    @derscanu, corect, libertatea este ceea ce trebuie sa pretuim atat de mult, caci fara ea, nu avem nimic.

  9. Well, le e dor de comunism unora, pentru că aveai ce mânca şi unde sta, cred.
    Apoi, mai e chestia că, nu ştiu dacă ai văzut dar acum pe la 12-1 noapte sunt copiii chiar sub 10 ani afară, sau pe care părinţii îi lasă să facă absolut ce vor ei.
    Apoi, câte fete de 13 ani opreşti pe stradă mai sunt virgine?
    Câţi adolescenţi sunt care nu fumează?…
    Gândeşte-te, sunt şi chestiile astea, zic eu…

  10. @nextbulady, normal ca sunt si chestii negative, ca in orice societate si este adevarat ca sunt mult mai multe ca in comunism. Dar fiecare are dreptul sa faca ce vrea cu viata sa. Nu ii condamna nimeni.

Leave a Reply

