Copiii din ziua de astazi.


Mi se pare mie, sau copiii din ziua de azi nu mai ştiu să se distreze ? Ori am eu o problemă de percepţie a mediului înconjurător ? În fine. Ceea ce vreau să spun este faptul că, copiii din ziua de astăzi nu au altceva în cap decât calculatoare, messenger şi alte chestii. (sau mi se pare mie?). Rar mai vezi pe stradă 3-4 copii grămadă jucându-se de-a ascunselea, sau prinselea sau mai ştiu eu ce jocuri mă jucam când eram mic.

Păi când eram mai mic, nu era zi în care să nu ies afară şi să mă întâlnesc cu prietenii de vârstă mea şi să ne jucăm diferite jocuri ale copilăriei, să construim cabane în copaci şi alte chestii. Copii din ziua de astăzi poţi spune că nici nu mai au copilărie. Pentru că majoritatea timpului şi-o petrec în faţă calculatorului, din păcate. Ce s-a întâmplat ?

Aaa şi mai sunt acei copii de bani gata, care aşteaptă totul sub nas fără să facă nimic. Aşteaptă totul pe tavă. Păi până când acest lucru ? Până când mai are mămica şi tăticu’ bani că să bage în fundul tău. Păi băi puştiule, dacă vrei să ai ceva trebuie să munceşti pentru acel lucru, fie el cât de mic. Pentru că în viaţă nu vine nimeni la ţine şi te întreabă vrei 1 mil de $ ? Asta numai în filme se întâmplă. Realitatea este altfel.

Pe mine personal, cel mai mult mă enervează acele persoane menţionate mai sus, care cred că totul li se cuvine. Păi stai că nu merge aşa treabă. Vrei ceva, trebuie să faci ceva în schimb, că pe ochi frumoşi nu merge.

14 comments

  1. @Carmen, banuiesc ca acea copila de 8 ani a auzit de sex ori de la tv, ori a vazut ea ceva sugestiv pe net, ori de la parinti. Pentru ca altfel nu imi explic.

  2. Intradevar s-a schimbat modalitatea in care copii isi petrec timpul, iar toate aceste “evolutii”(tehnologii) nu le-as considera o schimbare in bine.Parca toti se maturizeaza mai repede, s-a accelerat ritmul intr-un mod uimitor, isi permit tot felul de actiuni inca de la varste fragede. Acest lucru nu poate fi vazut ca pe o evolutie, deoarece parca li se distruge entuziasmul, caracter. Cum se spune…”toate la timpul lor”, cred ca e esential.
    Cat despre petrecerea timpului pe net sunt total contra, distruge spiritul si viziunea asupra lumii copiilor.
    Dar….Da-ne Doamne minte!

  3. rationez complet cu tine; anul trecut cand am revenit in tara dupa cativa ani de munca in italia, bai deci parca orasul era parasit, am ramas socat; tin minte si eu cand ne adunam toti de pe strada si jucam ascunsea, bambilici, atinsea, sau victorie :)) faine vremuri

  4. da.. m-a socat faza cu fata de 8 ani.
    desi,daca stau bine si ma gandesc, stiu un baietel care la 3 ani imi povestea despre “mitoloscop”- a.k.a. microscop- , big-bang, teoria evolutionista, cum a vazut el “femei goale” pe pc si “baiatul mancat de clocodilul lau cale nu e bun” la televizor.
    atunci radeam,acum nu prea-mi surade imaginea cu ce fel de educatie primesc cei mici.

  5. @Medicinisa, ai perfecta dreptate. Parca la un moment dat nu mai stiu pe ce lume sunt si ajung sa traiasca intr-o realitate a lor.

    @adriank, da tin minte si eu cum ne distram de dimineata pana seara si pur si simplu nu ne plictiseam, dar acum din pacate s-au schimbat lucrurile.

    @cafeaua de dimineata, evident ca si televizorul si calculator de la varste fragede are un impact negativ asupra copilului. Acum majoritatea primesc educatie direct de la tv, nu de la parinti. Din pacate.

  6. ai gasit un subiect chiar foarte interesant de dezbatut….parintii ar trebui sa-si faca griji pentru copii lor dar din pacate pe majoritatea nu ii prea intereseaza…nu stiu cum unii parinti fac copii si nu au grija de ei…nu le ofera o educatie potrivita.

  7. Deci, eu sunt deacord cu Moni. Decat sa faci un copil si sa nu iti asumi comportamentul, limajul, eductia si altele, asupra copilului tau, poti spune ca l-ai facut decat pentru alocatie. Care e una atat de mare, ca mai bine te lipsesti!
    Chestia cu jocurile, recunosc ca nici atunci cand eram mic, nu aveam parte prea mult de ea. Nu prea ama vut copii prin catier, dar tin minte ca cu cei ce ieseam, stateam afara pana la maxim 11 si jucam la jocuri, ca atunci cand intram in casa, trebuia sa ma spal din cap panan-n picioare, de prafuit ce eram. Iar acum, lucrurile s-au schimbat si mai mult. Nu nuami ca unii copii invata despre sex si altele, de fragezi, dar mai sunt si cei mai mari. Adica, eu ma feresc sa ma imprietenesc cu anumite persoane, pentru ca stiu ca nu sunt o influenta buna pentru mine. Asa ca am luat-o pe alte cai si am preferam sa am decat cativa prieteni, buni. Iar restul, sa-i consider ca si pana acum, niste maimute limitate! Acum ca nu m-am imprietenit cu tot felul de specimene, am ajuns printre cei mai felicitati copii din scoala. Am ajuns sa-mi public o carte (peste putin timp) si sa fiu remarcat de oameni importanti din aceasta tara!
    Deci, intr-un cuvant, nu sunt deacord cu ceea ce spune Medicinista cu fraza “toate al timpul lor”. Pentru mine n-a venit timpul si tot timpul, am fost putin inaintea celor de varsta mea. Bine, aici multa lume are influenta. Dar, in principal, parintii! Oircum, fiecare cu parerile lui. Eu am avut pc de la 10 ani si nu m-a afectat, in nici-un fel!
    p.s. Am 15 ani.🙂

  8. mai sunt si copii care stau pana tarziu afara…si se joaca foarte mult…alearga…stiu sa se distreze.asta se intampla pe la tara cu copii care nu au parinti plecati prin strainatate…pentru ca cei cu parintii plecati nu stiu altceva decat mess..de ce??pentru ca au bani si sunt rasfatati.
    eu cand eram mica ma jucam cu toata lume…copii mai mari ,mai mici,saraci,bogati…nu prea conta,dar acum…copii isi aleg prietenii doar daca sunt la fel de bogati ca ei sau mai stiu eu dupa ce criterii…

  9. Mie mi se pare ceva normal sa-ti alegi prietenii! Bine, nu dupa criteriul asta, ai bani, n-ai bani. Ci dupa comportament. Eu nu am bani sa ma sparg in figuri. Avem cat ne trebuie si atat nu sa ne dea afara din casa. Iar parintii mei, nu sunt pelcati in afara! Si tot mi-am ales prietenii. Chiar si cand eram mic si ma jucam, toat aveam cativa copii care nu-mi placeau. Deci, eu sunt deacord ca fiecare trebuie sa-si aleaga prietenii, chiar si ca adult!

  10. nu ti se pare,ai dreptate.copii in ziua de azi nu mai au copilarie.eu am trait la tara pana acum vreo 2 ani,cand m.am mutat in bucuresti,si vreu sa spun ca am avut o copilarie foarte frumoasa.acum cateva zile mi’am amintit cum jucam ruble(bucati de cutii de chibrituri,care valorau 10,respectiv 5 puncte…)superb…parca si astazi as alerga prin poiana,jucanduma cu copii…dar sunt prea mare:))

Leave a Reply

