Ignoranţa


În România ignoranţa nu are limite, această este ţara în care ignoranţa este la ea acasă şi trăieşte în corelaţie cu noi. Fără că noi să avem pur şi simplu ceva cu ea. Fără să o “fugărim” de lângă noi, ba chiar la un moment dat unii dintre noi ajungem chiar să o îndrăgim şi să devină o parte din viaţă noastră, deşi e negativă 9sau cel puţin aşa mi se pare mie, posibil să am o concepţie greşită şi dacă este aşa nu ezitaţi să mă anunţaţi).

Am ajuns la concluzia că poţi cădea din picioare pe stradă, poţi muri se poate întâmplă orice fără să îi pese cuiva. Nu te întreabă nimeni dacă te simţi bine, dacă e totul în regulă. Stau şi se uită la ţine la un un show bun, că şi cum nu ar avea televizor acasă. Ba mai mult unele persoane scot şi telefonul mobil şi încep să te filmeze zicând în sinea lor “ia uite cum moare asta, asta e o filmare bună pentru youtube”.

Mă întreb, numai la noi este aşa sau peste tot în lume. Dar eu am impresia că acest lucru e accentuat mai mult numai la noi.Setea de macabru, de morbid, de tot ce este negativ. Iar lumea stă şi râde la ţine în timp ce mori, nimeni nu îţi sare în ajutor pentru a te readuce pe linia de plutire. De ce această sete de morbid ? Nu înţeleg. Ce anume îi determină pe oameni şi fie aşa cum sunt ?

Nu pot spune că toata lumea este aşa, nu pot clasifica oamenii după un anumit standard. Evident sunt şi excepţii care te fac să te gândeşti “uite mă, mai sunt şi oameni buni în ţara asta” chiar dacă restul de 80% te fac să te îndoieşti puţin de cele spuse. Hai să ne gândim, oare ce ne face atât de ignoratie faţă de anumite lucruri ce ne înconjoară, faţă de un om care se află într-o situaţie delicată şi pe care ştim că îl putem ajută dar nu vrem.

Oare aşa a fost firea umană încă din antichitate ? Sau am devenit noi aşa numai de la un timp încoace ? Şi dacă ne dăm seama de ce anume se întâmplă, oare vim face ceva pentru a reuşi să ieşim din starea de ignoranţa, sau suntem mult prea comozi pentru a ne agita. Şi punem persoana noastră mai presus decât totul ? Dacă stăm să ne gândim puţin asta începe să devină egoism.

3 comments

  1. Sa stii ca nici in strainatate lucrurile nu stau foarte diferit; da, sunt mai civilizati decat noi in multe privinte, dar in privinta asta tot fiecare isi vede de-ale lui, exceptie poate in Statele Unite unde stiu ca este lege ca esti obligat sa ajuti pe cineva care are probleme…

  2. Pai mi se pare normal sa ajuti pe cineva care vezi ca are probleme si sa nu treci nepasator mai departe, pentru ca pana la urma nu ai nimic de pierdut sau de castigat. Poate te simti tu mai bine pentru ca ai facut o fapta buna si ai constiinta mai curata.

Leave a Reply

