Nebunia


Stateam aseara in pat si ma gandeam la oamenii nebuni. Cred ca pur si simplu nu aveam ce face sau ma chinuiam sa adorm. Si cum stateam eu asa si ma gandeam mi-au trecut o droaie de intrebari prin cap. Oare persoanele nebune, isi dau seama ca sunt nebune ? Din cate am citit si am auzit, nu isi dau seama.

Traiesc intr-un univers al lor, in care totul li se pare normal. Oare ei si vre-o idee ca traiesc intr-o alta realitate decat a noastra ? Sincer habar nu am raspunsul la aceasta intrebare. Si cum stateam eu asa si ma gandeam, in noapte, mi-a trecut de odata prin cap ideea : “Oare cum ar fi sa vad prin ochii unui nebun timp de o ora ?

Sa fiu in pielea lui pentru o ora ?” Stiu ca pare ciudat si ziceti ca am probleme psihice, dar pur si simplu asta m-a fascinat. Oare cum am vedea lumea prin ochii unui nebun ? Banuiesc ca nu diferita de a noastra, dar totusi cu cateva modificari acolo. Poate nesesizabile pentru o persoana normala. Si pana la urma ce ne diferentiaza de o persoana nebuna ? Cu ce suntem noi mai superiori fata de ei ?

Avem si noi momentele noastre in care suntem mai rai ca ei si asta numai din vina noasta. Asta pe langa faptul ce ei nu au absolut nici o vina, poate au avut niste probleme in viata sociala si au ajuns unde au ajuns. Nimic nu mai este sigur pe lumea asta. Poate este sigur faptul ca fiecare din noi o sa innebunim la un moment dat, indiferent ca vrem, ca nu vrem, indiferent ce am facut in viata.

6 comments

  1. Eu stii ce ma intreb? Daca nu cumva (unii dintre) ei sunt cei care vad lumea reala si noi ii numim nebuni doar pentru ca noi nu suntem in stare sa vedem realitatea.Ai sa imi spui ca noi suntem majoritatea; dar gandeste-te ca daca am judeca pe acelasi principiu al majoritatii atunci ar trebui sa bagam intr-un ospiciu toate geniile pentru ca ceea ce spun ei depaseste capacitatea noastra de intelegere.Acum nu zic nici intr-un caz ca e asa sau ca as crede acest lucru; dar e un semn de intrebare…

  2. Sunt de acord cu tine, ca unii "nebuni" vad realitatea mai bine ca noi si tot ce se intampla in jurul nostru. Si oricum toate geniile au fost nebune, in felul lor, altfel nu realizau ceea ce au realizat pana acum. Dar eu ma gandeam oare cum e sa vezi lumea prin ochii unei persoane nebune, chiar daca e geniu sau nu.

  3. Un articol foarte frumos , la care m-am gandit si eu , nu la articol si la acesta chestie sa vezi lumea prin ochii unui nebun🙂 este chia interesant, insa cred eu ca ei vad lumea mult mai diferit ca noi, chiar ma uitam odata la unul si imi dadeam seama ca el traieste in lumea lui fara sa ii pese de ceilanti fara sa ii fie rusine…uneori pote unii dintr noi am vrea sa fim ca el

  4. Nu cred ca ar fi diferente majore… e vorba strict de cum percepem fiecare dintre noi lumea care ne inconjoara; lor li se pare ca ceea ce vad e normal, deci nu ai remarca o diferenta.🙂

  5. De ce, s-ar putea sa se indeplineasca ? Sincer as vrea sa se indeplineasca acest lucru, dar numai pentru o ora, nu mai mult. Poate ma mai luminez si eu la minte.

Leave a Reply

